Hej,
Jeg skal have lavet nogle vinduer til legehus og har dertil købt nogle 400x600x3 mm plexiglas. Men hvordan er det bedst at konstruere træværket?
Jeg har overvejet at lave en ramme af 33x21 mm "forrammetræ" af fyr. Dernæst placere plexi i midten og så påsømme eller skrue + lime en 15x15 mm hobbyliste på hver side af den, evt sammen med en stribe silikone for at tætne. Træet grundes og males forinden.
Begrundelsen for forrammetræ/hobbyliste er at de er glathøvlede og med skarpe kanter, det får man ikke med reglar eller lægter. Men måske overser jeg noget..
Men er det en helt godnat opbygning og/evt for klejnt, bør jeg gøre noget andet? Har desværre ikke en bordrundsav så jeg kan lave fals i stedet. Hvad med bundliste, bør den gå ud over kanten og med drypnæse underneden eller er det overkill at gå ud og købe vindueslister med gummikanter osv til dette formål?
Pft :-P