Jeg har - efter kyndig vejledning og gode råd - valgt at mit kommende skur skal hænge / sambygges med vores hus. Det giver en bedre udnyttelse af pladsen + gør det meget enklere at få nogle installationer flytter derud.
Men nu er jeg i tvivl om det kræver byggetilladelse (som har min 80 dages ventetid i min kommune). Synes ikke det er klart i BR hvornår der deles tag. Er det dét, hvis skuret kobles på remmen / muroverkanten?
Skuret bygges til skel minus en voksen mand, så jeg kan passe og klippe hæk. Naboen (et ældre par) har en sommermorgen-plads der, som de - uden at vide om skuret - har udtrykt glæde ved, og så vigtig er 50 cm heller ikke for mig.