Usikker om byggetilladelse eller ej

Jeg har - efter kyndig vejledning og gode råd - valgt at mit kommende skur skal hænge / sambygges med vores hus. Det giver en bedre udnyttelse af pladsen + gør det meget enklere at få nogle installationer flytter derud.

Men nu er jeg i tvivl om det kræver byggetilladelse (som har min 80 dages ventetid i min kommune). Synes ikke det er klart i BR hvornår der deles tag. Er det dét, hvis skuret kobles på remmen / muroverkanten?

Skuret bygges til skel minus en voksen mand, så jeg kan passe og klippe hæk. Naboen (et ældre par) har en sommermorgen-plads der, som de - uden at vide om skuret - har udtrykt glæde ved, og så vigtig er 50 cm heller ikke for mig.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
At dele tag vil sige at det ligger under samme tag. Kobles det på remmen, eller overkant mur er det selvstændig tag. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg vil starte med at kigge efter en lokalplan.

Alt efter område, kan du være begrænset af hvor stort du må bygge før der skal en byggetilladelse til.
Der er også forhold som højdegrænsen i skel.

Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

CHRISVES skrev den 03-07-2023 08:26:17

Jeg vil starte med at kigge efter en lokalplan.

Alt efter område, kan du være begrænset af hvor stort du må bygge før der skal en byggetilladelse til.
Der er også forhold som højdegrænsen i skel.

Højdeforskellen er ikke et problem, ej heller de 50 kvm max osv. Det er blot om det er en selvstændig bygning eller under samme tag, som jeg nu forstår ikke er tilfældet

ev elmand skrev den 03-07-2023 08:14:45

At dele tag vil sige at det ligger under samme tag. Kobles det på remmen, eller overkant mur er det selvstændig tag. 

Super. Så er det straks mere simpelt og muligt. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis