Bad og afløb

Jeg skal have et badekar der, hvor der ikke er lagt an til gulvvarme. Kan jeg få støbt ud og lavet en forhøjelsesramme, eller er det nødvendigt at grave ud og lave nyt afløb? Hvad skal man være opmærksom på? Pft. Etplansvilla.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal som minimum være obs på at du kan komme til at rense gulvafløbet.
Og så mener jeg også at der er krav om at der skal være et gulvafløb i det resterende rum, så du kan ikke bare stille et badekar oven på det der, medmindre du har et afløb et andet sted.
Hvor går håndvask hen?

Bare kald mig BBB 
Håndvasken går ned i et lukket afløb direkte i gulvet. Det kan vel brækkes lidt op og laves om til en rist, tænker jeg, men jeg tænkte egentlig, at badekaret skulle stå frit og så bare have en slange ned i afløbet i bad-området, så skulle det vel kunne fungere som afløb for hele rummet?
Man skal kunne rense afløbet og der er krav til faldopbygning under badekarret (1-2%) så vand ikke bliver liggende under dit kar.
Øvrige krav til vådrumssikring, faldopbygning og kar-effekt i vådrum skal selvfølgelig også overholdes.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Har du et helt løst badekar med blandings batteri på væggen, så kan denne skubbes til side når der skal kigges til afløb/vandlås. Det ville være ok. 
F.eks. sådan en fyr med løvefødder og det hele.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis