Bad og afløb 04bask 15 4060 02-07-2023 10:41 Jeg skal have et badekar der, hvor der ikke er lagt an til gulvvarme. Kan jeg få støbt ud og lavet en forhøjelsesramme, eller er det nødvendigt at grave ud og lave nyt afløb? Hvad skal man være opmærksom på? Pft. Etplansvilla. 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Big Bam Boo 659 5450 02-07-2023 11:55 Du skal som minimum være obs på at du kan komme til at rense gulvafløbet.Og så mener jeg også at der er krav om at der skal være et gulvafløb i det resterende rum, så du kan ikke bare stille et badekar oven på det der, medmindre du har et afløb et andet sted.Hvor går håndvask hen? Bare kald mig BBB
04bask Trådstarter 15 4060 02-07-2023 12:20 Håndvasken går ned i et lukket afløb direkte i gulvet. Det kan vel brækkes lidt op og laves om til en rist, tænker jeg, men jeg tænkte egentlig, at badekaret skulle stå frit og så bare have en slange ned i afløbet i bad-området, så skulle det vel kunne fungere som afløb for hele rummet?
BOFH 3914 8600 02-07-2023 14:03 Man skal kunne rense afløbet og der er krav til faldopbygning under badekarret (1-2%) så vand ikke bliver liggende under dit kar.Øvrige krav til vådrumssikring, faldopbygning og kar-effekt i vådrum skal selvfølgelig også overholdes./BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!
ev elmand 30546 7480 02-07-2023 14:45 Har du et helt løst badekar med blandings batteri på væggen, så kan denne skubbes til side når der skal kigges til afløb/vandlås. Det ville være ok. F.eks. sådan en fyr med løvefødder og det hele. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)