Understøbning og udgravning

Hej LDS folks

Har studeret og læst op på en masse omkring understøbning, og jeg skal snart i gang at fikse min kælder.

Jeg vælger at gøre det udefra, da jeg også skal lave isolering og dræn. Derfor er mit spørgsmål: Kan jeg leje en minigraver, hvor jeg graver ca. 60 cm ned rundt om huset i ét hug? Tager herefter de sidste 40 cm ned til sokkelbund + 35 cm under med en skovl ved en meter ad gangen opdelt i sektioner.

Mange tak.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du vil risikere huset skrider kan du godt
grav 3 meter fri på den måde og lad 2 meter stå , så kan du lave 3 sektioner pr hul og få banket ordentligt op før resten graves
husk at komme ekspantionspulver i det beton du understøber med , ellers går det galt
og overvej lige hvad det koster at leje , hvis du ikke er rutineret med minigraveren , en erfaren kan grave det på 2 timer en nybegynder bruger en hel dag på og så er der forsikring med hvis i graver i et kabel , vandstik eller kloak som du helt sikkert vil møde
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis