Køle/fryseskap Isande fra Ikrs

Jeg har et fryse/køleskap Model :Isande
Det kører konstant, jeh kan ikke finde ud af hvordan det virker, med med termoststen. Hvor den er og funktionen med føler o.s.v.
Håper nogen kan hjælpe mig.

sammut

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjek at nofrost virker  - tager du skufferne ud må der ikke være is af betydning i fryserrummet.
Og er temperaturen forrest i fryse skufferne som indstillet på termostaten - er den højere end det er det nok bygget et isolerende islag op - enten i rummet eller bag bagvæggen i fryseskabet.

Det kan som nævnt ovenfor være fuldstændig sat til af is. Så du må tømme den og lade den stå et par dage med åben låge, for så at håbe på at denne total afrimning kan få den i gang igen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Kan du ikke finde termostaten?
Kig i køleskabet, tæt på hvor pæren sidder, vis styringen er analog, skal du dreje på et jul med tal på. Almindeligvis skal den stå på omkring 3, så start der og tjek med termometer. Jo højere tal, jo koldere bliver den.

Det kunne hjælpe at du skrev at det var et Ikea køleskab. Det ser ud til at være produceret af Electrolux.

Elektronikteknikeren
Jeg har lige haft samme problem med et konstant kørende miele skab. Jeg kunne komme til fryseelementet ved et fjerne en enkelt skrue og klikke dækpladen ud i bagenden af fryseren. Der var totalt iset til, tog en times tid med en blæser foran at smelte, det var dog en varm dag  
Tak til alle, som har svaret mig. Jeg har taget alle fryseskufferne ud, og skruede bagvæggen af. Der kan jeg se hvordan det virker, en ventilator og føler.
Er selv en gammel elektriker, men det har jeg aldrig set før.
Hilsen
Sammut
Færøerne

sammut

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis