Køle/fryseskap Isande fra Ikrs sammut 38 0750 01-07-2023 21:16 Jeg har et fryse/køleskap Model :IsandeDet kører konstant, jeh kan ikke finde ud af hvordan det virker, med med termoststen. Hvor den er og funktionen med føler o.s.v.Håper nogen kan hjælpe mig. sammut 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Kurt54 391 2630 01-07-2023 22:25 Tjek at nofrost virker - tager du skufferne ud må der ikke være is af betydning i fryserrummet.Og er temperaturen forrest i fryse skufferne som indstillet på termostaten - er den højere end det er det nok bygget et isolerende islag op - enten i rummet eller bag bagvæggen i fryseskabet.
ev elmand 30539 7480 01-07-2023 22:50 Det kan som nævnt ovenfor være fuldstændig sat til af is. Så du må tømme den og lade den stå et par dage med åben låge, for så at håbe på at denne total afrimning kan få den i gang igen. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Gregeren 5657 2830 02-07-2023 10:14 Kan du ikke finde termostaten?Kig i køleskabet, tæt på hvor pæren sidder, vis styringen er analog, skal du dreje på et jul med tal på. Almindeligvis skal den stå på omkring 3, så start der og tjek med termometer. Jo højere tal, jo koldere bliver den.Det kunne hjælpe at du skrev at det var et Ikea køleskab. Det ser ud til at være produceret af Electrolux. Elektronikteknikeren
Piskeris 342 02-07-2023 12:54 Jeg har lige haft samme problem med et konstant kørende miele skab. Jeg kunne komme til fryseelementet ved et fjerne en enkelt skrue og klikke dækpladen ud i bagenden af fryseren. Der var totalt iset til, tog en times tid med en blæser foran at smelte, det var dog en varm dag
sammut Trådstarter 38 0750 02-07-2023 14:29 Tak til alle, som har svaret mig. Jeg har taget alle fryseskufferne ud, og skruede bagvæggen af. Der kan jeg se hvordan det virker, en ventilator og føler.Er selv en gammel elektriker, men det har jeg aldrig set før.HilsenSammutFærøerne sammut