Hej,
vil gerne hænge at skab op på vores badeværelse og tænker det er fint i fugen. Men da jeg så skal til at gå igang, kan jeg se at det ikke er nok at bore med den Ø6mm jeg har, da de skruer jeg har der passer til simpelthen bliver for korte til formålet. så tænker umiddelbart jeg må op i en 8mm.
MEN,
jeg frygter at jeg ikke kan lykkes med det - jeg skal bore et hul som på en eller anden måde bare føles for "stort" i forhold til fugen. vil det ikke helt automatisk sprække flisen? om ikke andet så når jeg skruer noget ind i rawplugs og den spændes ud, så udvider det sig vel og flisen går i stykker hvis man har boret for stort?
eller hvordan? er blevet helt i tvivl. bedst ville nok være 6mm i forhold til fuge/flise, men selve skabet skal hænge i kun 2stk skruer oppe og der skal lige være lidt at give af i forhold til måden den monteres. en del af skruen skal være "ude" for væggen og det gør jo at den skal være ekstra lang for at have noget ekstra at give af.
er det no go at begynde at bore ud til 8mm rawplugs i en fuge der med det blotte øje er for lille... eller skal fliserne omkring fugen nok overleve presset der vil komme både ved boring og ved montering af rawplugs-skrue?
tænker også at jeg alligevel skal ret langt ind for at "få fat" i noget inde bag ved ? (skal være ærlig at sige jeg ikke ved hvad der er) 6mm virker bare for lidt måske, men 8mm ser meget voldsomt ud når jeg forestiller mig at bore ud til den i fugen..
nogle gode råd med på vejen ?