glat rutchebane rustfri

Hej. 

Jeg har en rustfri rutchebane hjemmelavede. . . Den rutcher fint, men nogle gange kan det føles somom man alligevel sidder lidt fast i stålet. Det helt blankt. Jeg tænkte om man kan pudse det glat? At en ru overflade faktisk er mere rutche venlig end en ny leveret blank plade, der er så glat at den klæber til specifikt tøj. 

Mvh. Mike Tulin

Hej.  Jeg har en rustfri rutchebane hjemmelavede.... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg arbejdede på et tidspunkt med at støbe glasfibercontainere. Det blev gjort i rustfri støbeforme. Når der var støbt en god håndfuld containere skulle formen lige have en en gang voks for at vi var sikre på at glasfiberen ville slippe.
Hvor længe en gang voks vil holde ude i vejr og vind kan man vist kun gætte på. Måske en hel sæson måske mindre. 
Når vi fik en ny form skulle den først have et ordentligt lag voks og starten skulle den også behandles oftere.

Mener det var noget autovoks der skulle påføres med en klud. 

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Smitter det af på tøj? Eller er det fuldstændigt frit for afsmitning?
Nej. Det er jo et meget tyndt lag. En nyvokset bil smitter vel heller ikke af hvis man læner sig op af den? 

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Kermit_369 skrev den 02-07-2023 14:46:58

Nej. Det er jo et meget tyndt lag. En nyvokset bil smitter vel heller ikke af hvis man læner sig op af den? 

Men nu sidder man jo ikke stille (læner) på en rutchebane. 

Ved rutcheturen opvarmes voksen vel, og overføres derved til tøjet?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Når du har affedtet det rustfri, kunne du prøve med en gang autosol polerepasta, det virket godt på rustfristål, og er nem at bruge bar polere med en klud, og efterpolering med en ren klud.
Bla. jem og fix har det..L INK

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Tak for al hjælpen, jeg prøver mig frem med alle de gode råd. 
Hvis du giver den Autosol, skal du regne med at dem, der bruger rutsjebanen får en sort buksebag.

Jeg ville blot give rutsjebanen en gang silikonespray, og tørre den efter med en klud.
Eksempel: https://www.biltema.dk/bilpleje/smoremiddel/smoerefedt/silikonespray-2000017071?gclid=EAIaIQobChMIw8X_96ry_wIVV-KyCh3YNwzsEAAYASAAEgJjkPD_BwE&gclsrc=aw.ds 

Det har jeg selv gjort for at få gang i en rutsjebane af plastik. Jeg kan ikke se at det gør en forskel at denne er rustfri.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis