Lime glasvæv på væggen

Hej 
Jeg har ikke forstand på det, så jeg har 2 spørgsmål.

Jeg skal lime glasvæv på en fuldspartlet væg, med en melamin plade på det sidste stykke af væggen.
Væggen har fået forankringsgrunder til sidst, så det er ok, men melaminpladen ved jeg ikke hvordan skal førbehandles til limning af væv.

Jeg har købt lidt Luxi acryl grundmaling til træ, fordi jeg skal male et træpanel i bunden af den væg jeg er i gang med. 

1. Der står på grundmalingen, at den er velegnet til hårde og glatte underlag.
Er det så ikke det jeg skal smøre på melaminpladen, med en skumrulle?   

Jeg har også købt en rulle glasvæv, altså vævet væv, som er grundet.  
Det klør over hele kroppen bare jeg tænker på det    
Jeg håber grundet glasvæv ikke drysser så meget som filt. 

2. Er grundet væv nemt at arbejde med? Beskære i hjørnerne, skære i med en hobbykniv osv? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
6 timer senere...
jeg har renset melamin pladen med grundrens og malet med grundmaling.
Har du korrekt armeret overgangen mellem den eksisterende væg og melaminpladen? Hvis dette ikke er blevet udført, anbefales det at anvende et armeringsbånd og spartle det over samlingen. Efterfølgende kan væggen let beklædes med glasvæv ved at rulle vævklæber på væggen og klæbe en bane på. Du kan bruge en stålspartel eller gummispartel til at glatte banen efter og skubbe det helt ind i hjørnerne. Vær opmærksom på, at det ikke er muligt at skære banerne sammen, og det vil derfor være nødvendigt at støde dem sammen for at opnå en korrekt opsætning. Husk hele tiden at skære med et skarpt knivblad.

Husk at male med en microfiber rulle da det giver ne pænere rullestruktur end en langhåret rulle. Det er en fejl jeg ser mange begå.

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også