Strøm til køleboks

Hej jeg har konstateret at, der ikke er strøm på 12v udtag i min kassevogn Opel vivaro 2022 når tændingen er afbrudt.
Jeg har før har udtag m konstant strøm og så bare sat en “strømvagt” imellem så køleboksen ikke dræner batterie.
Hva er nemmest, trække strøm m sikring direkte fra batteri eller via sikringsboks eller er det noget bøvl?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Find ud af hvor ledningen fra stikket ender og forbind den til en strømkilde med konstant spænding. Måske er konstant spænding på cigartænderen.

fase
Jeg ville nok forbinde direkte til batteriet. Husk sikring på + ledningen ved batteriet.

Søren O
pas på med de nyere opel varevogne , de er elendige , når det er noget der bruger strøm når de er stoppet , der skal næsten ingenting til før det giver problemer
det eneste rigtige er at montere et forbrugsbatteri

Forbrugsbatteri kræver også et adskillerelæ da begge batterier ellers vil hænge sammen 
brug gerne et spændings styret skillerelæ da det er det nemmeste at montere og nok også det billigste

"AUTOELEKTRIKEREN"
En køleboks trækker meget strøm, typisk 3-5 ampere. Hvis den har været tilsluttet i mere end 5-10 timer, kan man ikke være sikker på at vognen vil starte. Et forbrugsbatteri er en bedre løsning. Et køleskab på et batteri er dog altid problematisk, da man ikke skal regne med ret meget mere end 24 timers drift. En blyakkumulator tager skade, hvis den aflades helt..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis