Plamager undertag

Hej

Vi har et hus fra 2016. Typehus, bygget en håndfuld ens. Vores nabo undreee sig over nogle plamager på sit undertag. Vi havde det også. Billeder vedlagt.

Jeg var lidt i tvivl om dette kunne være isoleringsmateriale og støv? Det forekommer stort set igennem hele tagrum mellem spær.

Når jeg står på gangbro er det stort mellem alle spær  ude ved kanten af taget, dvs. er ikke hele vejen op af tagryg. Så det forekom mig underligt hvis det var skimmel at det ikke bevæger sig hele vejen op af undertag men holder midtvejs når der ca er 1 meter ned til isolering. Af samme årsag kan jeg ikke umiddelbart komme helt tæt på det der der er et par meter fra gangbro hen til det.

Ud fra hvad jeg kan finde af billeder af skimmel ligner det ikke det? Kunne det bare være isoleringsmateriale - vi har sådan noget der er blæst derop. Ser jo altid skidt ud på billede, men syntes hvis man zoomer godt ind så ser det ikke sort ud. Der er ej heller lugt.

I undertaget er der med ca 1 meter mellemrum sat en ventilationskanal i hele vejen gennem tagrummet som det kan ses på billede er der ved samling af isolering og undertag sat en sponplade i mellem, så vel ikke direkte kontakt mellem isolering og undertag. Jeg går ud fra, at dette skulle sikre korrekt ventilation?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ikke noget bud, men du kunne vælge et afgrænset område og så feje det af undertaget. Hvis det begynder at “gro” igen er det nok noget man skal have kigget nærmere på.

Bare kald mig BBB 
Har I målt på luftfugtigheden eller fugten i spærene?
Passer der med at der er opsprøjt af isolering på spærene i ca. samme højde som plamagerne?
Jeg begriber ikke at man laver det der sprøjt i nybyggeri..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis