Pludselig kloak/urin stank i badeværelse, der kommer og går?

Jeg lejer i en blok fra 60erne, noget skrammel der ikke bliver ordentligt vedligeholdt, hverken af mig selv eller ejerne af blokken, der har et par polske håndværkere gående.

Så er i tvivl om det er min manglende rengøring eller boligblokkens manglende vedligehold der er problemet .)

Nu har jeg igennem længere tid oplevet at der pludseligt opstår kraftig urinlugt i mit badeværelse eller lugt af kloak. Det forsvinder igen rimelig hurtig normalt og kommer lige hurtigt. 

I går stank der pludseligt af rådne æg, som dagen derpå med tømmermænd, så at sige. 

Jeg tænkte det var afløbet fra vasken fordi jeg ærlig talt ikke har fået det renset ved risten osv. Men stanken er ikke så slem der og vandet løber ud, dog ikke helt så hurtig som det nok burde.

Lugten er ligesom værre stående. Det lugter omkring toilettet, men kan ikke lure præcis hvor. Der er hul igennem væggen til der hvor vandet til cisternen kommer ind. Måske derfra?

Jeg renser selvfølgelig toiliettet jævnligt med klorin osv og skyller gulvet med varmt vand og sæbe en gang imellem. Der stinker ikke normalt, det kommer og går.

En anden mulighed er at det kommer fra noget udluftning? Der er et hul til udluftning i den ene side af loftet, bare et hul i betonen på størrelse med en mursten. 

De to håndværkere har generelt ikke ret godt styr på vandet i bygningen, varme eller vandtryk, så måske det er hele blokken der har et problem.

Men før jeg anklager udlejer, så bør jeg selvfølgelig oppe min egen indsats.

Hvad tænker I er fremgangsmåden her?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv næste gang det sker at kontroller om vandstande i toilet og gulvafløb evt er blevet for lave.
Det kan ske at der opstår undertryk i gamle faldstammer som suger noget af vandet ud af dine vandlåse og så får du lugten fra faldstammen.
Det kan også skyldes overtryk i faldstammen som får det til at “boble” dårlig lugt igennem vandlåsene.
Så prøv at kig lidt på det næste gang det sker, måske kan det hjælpe til at identificere problemet.

Ellers må du have varmemesteren op næste gang så han kan kigge mens problemet er der.

Bare kald mig BBB 
Tak for svar, måske er vandstanden i toilettet noget højere i dag. Der er heller ikke længere nogen lugt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis