råddent remender

Hjælp søges

Jeg har 3 remender er råddent helt ind bag gavl beklædningen,  der hviler et udhængs spær på den, jeg vil gerne have dem afkortet eller repareret ,  hvordan jeg kan  understøtte spærene, og  skære remmen af, og  udskifte en del af remmen. 

Mvh Rad

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne du ikke vise et par billeder af dine remender? Ellers bliver det rent gætteri at svare.

fase
Hej Fabrin
ja tak - det er en god idé - jeg vedhæfter nogle billeder.

Mvh Rad

Du kan save dem af lige inden for gavlbeklædning, skære vandret hen over det rådne, og så skråt ned til din mur kant. 
Så sætter du blik kapsel på den ende som er ude under gavlspær. 
De 8-10 cm frisk rem kan sagtnes holde gavlspær oppe. sammen med de lægter som også støtter den. Vil du pynte det så limer/skruer du en ny remstump op igen, men det er kun for syns skyld. 
Du behøver ikke afstivning under den reparation. 
Selv om du skal have hele remmen skiftet ( hvis den er rådden længere op end jeg kan se ) Så kan du blot sætte et stykke reglar fra jorden og op under udhæng 0,5 m fra remmen. Så er der stadig plads til at arbejde der. Sådan et gavlspær kan nemt holde sig selv i kortere tid med de lægter der er over denne. Over flere år kan gavlen komme til at hænge hvis det hænger frit. 
Skal den hænge frit kan du tage taget af og sætte 3 stk vinkel jern ved hver tagside ind over de andre spær (mindst 3 bærende)  og så lade det holde gavlspæret oppe. Det kræver at taget tages af et stykke hen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis