Fjerne tapet på fugtig væg?

Hej
Jeg har haft et utæt rør på væggen i badeværelset. Væggen er derfor meget fugtig. På den anden side af Væggen er det pudset og malet ovenpå noget gammel tapet. Tapeten er nu helt fugtig.
Ville I fjerne al den gamle tapet for at kunne give Væggen bedre muligheder for at tørre ordentlig op? Og kan der komme skimmel på tapetet?
Eller ville I bare lade tapeten blive og burde væggen kunne tørre op alligevel?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en god gave til skimmel ift at malingen holder på fugten og man ikke kan se bag tapetet - men hvis du sørger for ordentlig udluftning bør der ikke umiddelbart komme skimmel hvis du kan nå at udtørre det ordentligt inden efteråret. Ift tæthed imod resten af huset kan det være bedre at bruge en affugter istedet for at åbne vinduet pga den varme fugtige luft udenfor om sommeren.

Jeg ville ikke gøre yderligere med mindre tapeten begynder at sidde løst eller der er skimmel  i overfladen - på det tidspunkt bliver det et spørgmål om man vil behandle med rodalon eller pille det hele af.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

En almindelig bordventilator, der kører i døgndrift, kan hjælpe. Du skal regne med at den skal køre i flere uger.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også