Hul efter forkert rørgennemføring i nyt undertag

Jeg har lige fået lagt nyt Monier betontagstens tag på mit hus, og i den forbindelse et helt nyt undertag.

I den forbindelse kom tømreren til at sætte en BMI rørgennemføring et forkert sted hvor der alligevel ikke skulle være udluftning. Han har nu flyttet det til det rigtige sted, men i det oprindelig hul er der nu bare det her BMI rørgennemføring monteret, men uden at der er tilkoblet en rør - så der er egentlig bare hul der hvor røret skulle sidde. 

Han mener ikke det er nogen udfordring, og at det giver noget ekstra ventilation.

Jeg er dog en smule bekymret for at der nu er hul der, hvor der burde sidde et rør - hvad tænker I?



2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Helt enig - sådan et hul ville også ærgre mig.
Hvis det udelukkende er tømmerens fejl, må han udskifte den bane i undertaget. Et hul i undertaget er ikke det du har betalt for.

Søren O
Når der sidder en gennemføring så vil vandet der eventuelt kommer på undertaget finde vej uden om. 
Det har fra ingen betydning til en lille fordel med den ekstra udluftning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis