Plet på græsplænen der altid tørrer ud

Hvert år er det det samme der sker.
Har i et bud på hvad jeg kan gøre for at afhjælpe det?

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
rosrosros skrev den 26-06-2023 20:30:08

Hvert år er det det samme der sker.
Har i et bud på hvad jeg kan gøre for at afhjælpe det?

Er der skygge de andre steder? Står det et træ tæt på?

Kan også være jorden. Jeg har et sted, hvor der er blevet gravet, så muld- og lerjord er derfor er blevet blandet. Dér tører græsset også hurtigere ud end på resten af min plæne.
Der er en del sol på det sted.
Der har også været gravet i haven så måske er det det samme som @jenshøj beskriver

rosrosros skrev den 26-06-2023 22:26:45

Der er en del sol på det sted.
Der har også været gravet i haven så måske er det det samme som @jenshøj beskriver

Hvis der er mere sol, eller dårlig jord, kan det forklare det. Prøv et par billeder. 

Jeg har den grønneste plæne i nabolaget pt, fordi jeg som den eneste har vertikalskåret og givet topdress. Men til gengæld døjer jeg absurd meget med mælkebøtter, hvor jeg fjerner en 10-20 stykker hver anden dag nærmest. Flere når jeg ikke før myggene har overvundet min kampiver.
Derudover vippevandede jeg mit nysåede græs, som har klaret tørken uden at dø. I tørken vandede jeg 2 gange 
Uden at være haveekspert så ligner det mere gåsebiller end tørke.

Selvbygger med stort S. 
Annonce
Som Superdyi skriver kan det være gåsebiller. Prøv at grav et par steder og se om der er store hvide larver i jorden.
Eller vurder hvad det er for noget jord du graver op. Måske er det rent sand som leder vandet væk, eller andet underligt  

Bare kald mig BBB 
Jeg fandt en sådan basse i jorden.
Any clues?

En søgning med google photo kommer frem med:
Leather jacket grub/ stankelbens larve
Her et engelsk link hvor de skriver om det. ​Link​​​

Bare kald mig BBB 
Giv området en tur med vertikalskærer / plænelufter, så nyt græs og dæk af med fiberdug så bæsterne ikke kan komme til fadet igen.

Hellere leje end at bo på gaden.
Er det der hvor hunden pisser ?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis