Vandlås i 32 mm afløsbrør?

Jeg har en gammel pungvandlås som er svær at få tæt når jeg har renset den. Den er rigtig god til at fange hår og stoppe til.

Kunne godt tænke mig en mere selvrensende vandlås, men kan ikke rigtig finde nogen som passer til 32 mm.
Kan man lave en vandlås af 3 x 90 graders afløbsrør med gummi pakninger? Eller vil det ikke holde tæt når der skal stå vand i vandlåsen?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I teorien burde du kunne lave vandlåsen på den måde. Jeg har dog ikke erfaring med om det reelt virker ordentligt.
Du kan altid lime det med tagrendelim skulle det ikke være tæt.
Alternativt kunne du reducere op til 40 mm og sætte en alm vandlås. Det kræver lidt plads og muligvis er det nødvendigt at skifte bundventilen.

Bare kald mig BBB 
De fleste selvrensende sidder i gulvafløb ( 110 mm. )  - hvis dit afløb ender i gulvet, kan du prøve dette, men kræver så adskillelse, eller spuling. Rens af pung lås kræver den aftages og rengøres helt, gerne i varmt vand. Pakninger som ikke slutter, eller er hårde skiftes. En køkkenlås har en prop i bunden, som kan dræne urenheder. Husk, fra vandlåsen skal vandet løbe frit uden klukke lyde, og lidt fald på rør til væg, hvis afløb sidder der.
Samlinger under en konstant vandlinje, skal sikkert foruden limes med silikone eller andet, for at være tætte. 

Denne passer på håndvasken, så skal du bare reducere ned til 32mm på afløbet.

Link​​​

Elektronikteknikeren
Hvis du bruger almindelig afløbsrør med gummipakninger så får du svært ved at skille det ad, hvis der skal renses en gang. Eller fruen har tabt den dyre diamant ring i afløbet.
At lime det er helt ved siden af. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Gregeren skrev den 26-06-2023 18:51:05

Denne passer på håndvasken, så skal du bare reducere ned til 32mm på afløbet.

Link

Ja den kunne være en mulighed.
Så skal den bare efterfølgende have en 90 grader bøjning, en skydemuffe og så reduktionen til 32 mm.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis