Ifö Sign - Flyder ventil/Indløbsventil vil ikke afslutte påfyldning af vand.

Ifö Sign - Flyder ventil/Indløbsventil vil ikke afslutte påfyldning af vand.

Jeg har haft det hele skilt ad, fjernet kalk osv, kom frem til at det måtte være indløbsventilen der gør at vandet bliver ved med at strømme ind selv når cisternen er fuld, jeg har så lige skiftet til en helt ny indløbsventil, men resultatet er det samme. Jeg kan ikke logisk fatte hvad der kan være galt, den flyder der er i venstre side i cisternen bliver løftet op som den skal men vandet slukkes ikke ordetnligt, jeg har tjekket diverse og er sikker på den er monteret korrekt. Kan der være for meget tryk på vandet så den ikke kan 'kappe tilførslen'? Jeg er ved at få grå hår..

:
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad hvis du løfter flyderen med hænderne, stopper vandet så?
jhb skrev den 26-06-2023 11:56:43

Hvad hvis du løfter flyveren med hænderne, stopper vandet så?

Delvist, det virker nemlig som om at den har svært ved at stoppe vandet. har haft den afmonteret og lavet denne test.

:
Du skriver " det hele skilt ad og fjernet kalk
Selve indløbs ventilen kan let skilles ad og så lægges stumperne i eddike eller eddikesyre nogle timer. 
Hvis det ikke hjælper så må du have en ny indløbsventil. Men det kan sikkert kun købe som et helt nyt sæt garniture som det hedder. 
Her link til reservedels numre på Ifø Sign gulvmontering ( efter 2005 )

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har lige skiftet komplet ventil (#10 på dit billede), og har fjernet kalk i de andre dele, så derfor jeg er noget forundret over at vandet ikke stoppes som det burde.

:
Det næste logiske punkt er: "11 - indløbsslange" men kan ikke se hvad den skulle gøre, vandet løber jo fint ind og selve enden der monteres i indløbsventilen ser også fin ud.

:
Annonce
Tænker der er 2 muligheder.
Armen på indløbventilen skal klikkes på længere nede på svømmeren. Der er en 2-3 hak den kan sidde i.
Slangen er ikke monteret korrekt/skubbet langt nok ind i. Låsen skal også sidde korrekt

Bare kald mig BBB 
tak for input, jeg har tjekket alt og kan ikke finde årsagen til at jeg ikke kan stoppe vandet.
Hvor realistisk er det at det har noget med indløbsslangen at gøre? Kan ikke teste denne del synes jeg.

:
Du skriver tidligere at du har testet manuelt og at den kun delvist lukker.
Det burde så betyde at gummipakningen i ventilen ikke slutter tæt mod spidsen af slangen.
Så enten når de ikke helt sammen, ellers må trykket være for stort til at den kan lukke tæt.
Du skal nok prøve igen om du kan “tvinge” dem tæt.

Edit: prøv at sæt en finger foran spidsen. Måske er der en revne i plastikken?

Bare kald mig BBB 
Jeg havde samme problem som du beskriver i sidste uge.

Efter at have skildt flydere ad nogle gange var løsningen at lægge det i eddikesyre og skylle alle dele.
Efter genmontering virkede den perfekt igen. Tror det var noget indmad omkring plastikken som ikke blev fyldt eller ikke bevægede sig ordenligt. Det var ikke gummipakningen omkring vandindlet der var problemet.
Trådstarter skriver at det er nye dele. Det undrer mig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis