Ja, så blev det tid til endnu et fugtrelateret indlæg, hvor det kan være svært at finde hoved og hale i hvad der er korrekt og hvad der ikke er
Jeg har de sidste par måneder brugt tid på at fjerne det gamle trægulv samt fliser og fliseklæb i hele min stueetage. Jeg står derfor nu tilbage med et flot betongulv som blev lavet af forrige ejer i 2009 med gulvvarme, hvorpå der skal lægges Pergo Klik laminat gulv.
Spørgsmålet er nu, skal der en fugtspærre mod betonen før gulvunderlag og gulv kommer?
Grunden til mit spørgsmål er at jeg kan se man har lagt en dampspærre ind i gulvopbygningen i sin tid (se nedenstående udklip fra byggetegning i 2009). Jeg er derfor nu bange for at fange fugten i betonen hvis jeg placerer endnu et lag plastik over betonen.
Bonus info: Det gamle trægulv (klikgulv, af træ), var IKKE lagt med fugtspærre, men kun med gulvunderlag.
Nogen der har gode input?