Båd rutcher på bådtrailer

Hej alle sammen,

Min “nye” jolle skøjter fra side til side på bådtraileren. Det er som om at de bagerste ruller ikke rigtig passer til bunden af båden… den gør det også selvom jeg har to spænderemme på. Den kommer hurtigt til at glide helt af/skævt når man hiver båden på, og når man kærer med traileren. Lidt for spændende til mig😅

Kan man købe nogle “vinkel-ruller” eller andet, så båden bliver støttet ordentligt, i både bunden og på siden? Hvad anbefaler i?

Båden er en Kegnæs 408 og bådtraileren en Neptun.

Mvh. Allan
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De to rulleholdere er spændt på på indersiden af de langsgående firkantrør. Måske det kunne gå an hvis de blev flyttet ud på ydersiden

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Du skal have båden ned på centerrullerne først. Herefter kan du justere positionen på siderullerne.

Elektronikteknikeren
Centerrullerne er til at holde båden vægt, siderullerne er for at sikre at den bliver på plads.

Båden rør slet ikke centerrullerne. Båden skal længe ned så den står ordentligt. Siderullerne længere fra hinanden, så de støtter op ad siden
Båden rør fint på de 2 kølruller. Den bagerste “dobbelt vipperulle” rør den godt nok ikke, men den kan vist heller ikke flyttes op, så gik ud fra at det bare var til ar guide båden op.

Må prøve at flytte de bagerste, så de sidder yderligt.
Annonce
Jeg ville nok gør afstanden mellem de 2 lodrette stolper som holder rullerne større.
Enten ved at flytte stolperne ud på den anden side af den bærende ramme - måske kun den ene af dem.
Båden skal PRIMÆRT stå godt og solidt på kølrullerne. Så bliver den der. Siderullerne skal kun støtte - nærmest ikke bære.

Finnband
Og du skal surre den med 4 surringer, 2 på hver side.
Det duer ikke at surre hen over båden(overfaldssurring), da det ikke forhindrer den i at rulle under surringen.
Så 4 kortere surringer så kan den ikke tippe fra side til side.

Bare kald mig BBB 
Jeg har sat de 2 sideruller yderligt på de tværgående stænger. Stadig ligger den ikke helt "fast". Jeg har bestilt nogle ekstra ruller, og prøver at justere herfra. 

Tak for alle jeres ord, nu har jeg en bedre ide om hvordan den bør lægge. Så får jeg forhåbentligt justeret det korrekt ind med de ekstra ruller:-)
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis