Badeværelsesspørgsmål

Har forsøgt at finde ud af hvilke krav der er til hhv. højde på fliser i bruser og dør i badeværelse. Jeg synes dog det er svært at blive klog på præcist, hvad kravene er. Så spørgsmålene er:

Er der krav til, hvor højt fliserne i et brusehjørne skal gå. Der er selvfølgeligt membran til loftet, men skal fliserne også gå til loftet?

Er der krav til hvilken vej en badeværelsesdør skal åbne? Eller om der skal være bundstykke i?

Mvh. 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke lige kravene til flisehøjde, eller om der er krav til at der skal være fliser. Jeg ved bare at vådrums membran ikke kan stå alene men skal beskyttes af noget andet. 
Der er ikke krav om hvilken vej døren skal gå, og der er heller ikke krav om bundstykke. 
Men der er et 3 cm " kar krav ". Det vil sige at man skal betragte badeværelses gulv som et kar, hvor der skal kunne stå 3 cm vand over afløbet før det løber ud i andre rum, typisk ved døren. 
Det kan gøres med f.eks. 2 cm fald i bruseniche plus 1 cm fald resten af rummet. Kniber det så kan der være en mindre kant op ved døren, hvos membran naturligvis skal gå op på. Så det er ikke en god ide med en opkant ind i brusenichen da de 3 cm så gælder fra det gulvafløb som skal være der i resten af rummet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Et badeværelse opdeles i en vådzone og i en fugtighedszone.
Din bruseniche er vådzonen, da der er direkte påvirkning er vand. Den vådzone går 2,3m til loft og det er disse 2,3m der skal beklædes og forsegles med fx klinker og vådrumsmembran.

https://www.bolius.dk/vaegge-i-badevaerelser-17979

Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis