Fjerne silikonefuge omkring vinduer?

Hej

Jeg skal have skiftet udvendige fuger omkring døre og vinduer. Jeg har ikke selv færdighederne til at lægge en silikonefuge pænt, så skal have en håndværker til det.

Jeg tror dog godt, jeg selv kan fjerne den gamle fuge (det vil halvere håndværkerens samlede pris), men har brug for et tip til, hvordan jeg bedst gør det. 

Er det bare at købe en hobbykniv med langt blad, og så skære fugen fri mod vindue og mursten? Og hvordan fjernes de sidste rester efterfølgende? Der kommer jo nok til at sidde lidt tilbage i begge sider, ikke mindst mellem murstenene.

Mvh
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt bruge en hobbykniv til arbejdet, men pas på du ikke skær for langt ind (fugebagstop mm).
Kan se det er trævinduer du har, så der skal du også lige være varsom.

At der kommer til at sidde en lille smule tilbage, kan næsten ikke undgås.
Tænker at det har håndværkeren sikkert ikke det store imod, nu når det "grove" er fjernet.
-Ellers så spørg ham just in case   

Hvis fugen er så tilpas mør, vil den være helt sluppet, og bare kunne trækkes ud uden problemer.
Jeg gjorde det at jeg skar for med en hobbykniv, og så kunne jeg faktisk trække den lige så fint af i et helt stykke, uden at skære for i kanten rundt om vinduet... Så den var var færdig   

Jeg fik nogle rigtige gode råd fra @Bredker, @Mcarpenter, @Kaempekran og @HenrikC i denne tråd, som jeg har oprettet tilbage i 2022.
Måske den kan bruges til noget?
LINK:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis