Spraymalet overfalde bliver ikke ens

Hej,
Jeg spørger gode råd ifm. spraymaling af en større overflade.

Jeg fik desværre en skade på ét af panelerne på min store garageport, og tænkte der ikke var anden udvej, en at få den sparket op, og herefter omlakere hele porten.

Det har jeg så givet mig i kast med, og jeg har givet porten 4 lag med en blank sort spray maling, men jeg rammer simpelthen ikke et ensartet resultat. Noget bliver fint blank, og andet bliver mere mat, hvilket ikke er særlig pænt at kigge på.

Jeg tænker ikke jeg blot skal fortsætte med at give den flere lag maling? Da jeg ikke ser nogen fordeling fra lag 2 til lag 4. 

Den har endnu ikke fået klarlak, for tænker der skal være styr på farven først.

Håber nogle har nogle råd. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I stedet for blank ville jeg bruge mat nogle gange indtil det dækker, derefter en klarlak udenpå. Det andet duer ikke. I øvrigt er flade/areal for stort til spray dåser, jeg ville nok bruge en rigtig malersprøjte, alternativt rulle/pensel. Dåse maling er fint på vandrette flader, men lodret løber det alt for nemt. Og husk også spray skal tørre ml. min. hvert andet lag.

 

Man kan sagtens male det der pænere i hånden med dåser. Du skal bare lige have styr på teknikken. Jeg tror du varierer tid og afstand for meget, så giver det de forskelle du ser.

Elektronikteknikeren
Det kunne godt ligne at du har været for sparsom med malingen, så det ikke rigtigt løber ordenligt sammen. Det der med tynde lag fungere ikke altid så godt, men det er en god tommelfingerregel for at undgå løbere. Prøv hellere at holde god afstand men med langsom bevægelse så der bliver påført et sammenhængende "vådt" Lag. 

Det kunne også ligne at du har brugt den absolut billigste spray måling, eller at den ikke har været rystet ordenligt, evt. En dårlig eller beskidt dyse. 

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også