Tonefarve til flisefugen

Der er et par steder i mit køkken hvor jeg har limet manglende eller ekstra fliser på og kunne desværre ikke finde en fuge farve som den oprindelige. 
Jeg har lige købt hvid flisefuge, men har glemt om at jeg ville prøve at indfarve det på en eller anden måde. 
Det ser meget hvidt ud. Jeg har kun fuget 7 fliser under overskabet, men skal fuge et synligt sted over komfuret snart. 

Jeg har set, godt nok med hensyn til træbearbejdning, at folk bruger kaffe og the til at give træet en anden farve. 
Kan man ikke bruge noget lignende for at tage det værste af den hvide farve?
Det skal ligne piskefløde med lidt kaffe i   
Jeg kan ikke finde "tonefarve til fugemassen" på nettet. 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan få en fugepen til at indfarve en fuge, umiddelbart tror jeg den eksisterende fuge er en beige eller lys beige.
Det bliver svært at få nuancen ens men du kan også bruge fugepennen til at opfriske de eksisterende fuger. Downside er at farven i fugepennen ikke er så holdbar men her er ikke tale om eg en brusekabine så begrænset slid på fugen.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak BOFH. Jeg har bestilt en fugepen. 

Jeg har forsøgt at smøre kaffe på den hvide fugemasse rest.
Det er som om den afviser kaffen og den er ligeså hvid som før. 

I dag måtte jeg prøve af blande fugepulver med kaffe. Den er blevet lidt "grønlig". 
Den skal  have lidt gurkemeje næste gang  
Og dagen efter ser farven lidt bedre ud. Jeg tror det er bedre at fuge med den farve end med hvid. 
Håber ikke kaffen ødelægger klæbeevnen   
Jeg ved ikke hvad den brune farve i kaffen er.  Jeg har fuldstændig tilstoppet et 100% rustfrit kaffefilter, med meget fint rustfrit net på, som er blevet brunt.  Det kunne ikke afkalkes med diverse afkalker. Vandet kunne slet ikke trænge igennem. Jeg har prøvet alt muligt, men først efter jeg har smurt sæbespåner på, som var begyndt at opløse den brune belægning, kunne vand dryppe igennem filteret. 

Jeg har også fuget mellem de 2 fliser på billedet, netop for at tjekke klæbeevnen, men den skal står lidt endnu, før jeg knækker fugen. 
Nu med lidt gurkemeje. Det ser ok ud. Jeg venter til i morgen med at bedømme farven. 
Kan det her måske bruges?
Fugefarve​​​
Annonce
Mange tak RasmusC   
Så det findes alligevel.  
Men 400kr....og jeg skal bruge så lidt af det. 
Jeg prøver med min billige løsning, efter et par tests. 

Jeg har lavet 3 farveprøver med kaffe og gurkemeje og har brugt den til venstre. 
Kommer man gurkemeje pulver direkte i, kommer der pletter i fugemassen efter et par timer, så i dag er gurkemeje først blevet opløst i lidt vand og filtreret med køkkenrullen, så kun lidt gult vand kom igennem. 
Men når fugen er tør, kan man ikke fjerne gurkemeje pletter eller farven af overfladen, så den bliver forseglet i fugen på en eller anden måde. 
Har forsøgt at tørre det af med en fugtig køkkenrulle og køkkenrullen var ikke blevet gul af det. 
Farven ser ok ud i dag :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis