Ledning smeltet, hvad sker der? SH6870 7 24-06-2023 12:47 Hej Jeg satte min el-kedel til et stik jeg ikke har brug til el-kedlen før. Og smeltede ledningen ved installationen. Hvorfor springer sikringen ikke? Det er en 10A sikring. De 2 brune kabler var sat i samme skrue. See billeder. 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
PinkHenrik 6111 6300 24-06-2023 13:32 Løs forbindelse...Ledningen sidder løst og "fiser". derfor bliver den varm. Sikringen springer enten ved kortslutning eller overbelastning, altså for mange watt.Din kedel trækker 1540W så der er langt op til de maksimale 2200W. Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
GSH 1474 4200 24-06-2023 13:38 Højst sandsynlig har ledningerne ikke været skruet ordentlig fast så der har været en dårlig forbindelse.Pga. dårlig forbindelse har/er der opstået varme så ledningerne er smeltet.Har selv været ude for lignende hvor der til sidst var smeltet så meget at der ikke var forbindelse.I værste fald kan det føre til brand i huset
S. Fabrin 19663 4400 24-06-2023 14:34 Ledningen har ikke været skruet fast nok i gruppeafbryderen. Selve ledningen er ikke smeltet. Isoleringen smelter ved en laver temperatur end kobberet, men det er et signal til, at der skal repareres en ledning. Gruppeafbryderen har måske også taget skade på den klemme, der har været opvarmet. fase