Robotplæneklipper - Er den 13.500 kr. værd?

Hej

Min mor har længe ønsket at få en robotplæneklipper, hendes græsplæne er ca. 800 m2 og nu har hun fundet en "Worx Vision M800" til 13.500 kr.
Den skulle være fed fordi man ikke behøver at ligge tråd ned, hendes opfattelse er at den faktisk er klar til at blive brugt med det samme...
Det store spørgsmål er nu, er den det værd? Kan den virkelig køre helt uden snor og bliver resultatet godt? Hvad tænker i? Jeg har aldrig købt sådan en før ☺️

Hilsen Mike Witthøfft

Med venlig hilsen
Mike Skovgaard Witthøfft
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lagde selv ledningen for en måned siden. 120 meter på ca. 2 timer.

Problemet er at haven ændre sig lidt over årene, så det er ikke helt tosset at  kunne ligge sådant noget selv.

Tror det er meget værre at lære at omprogramere en 13.500 kr unit.
Thomas_Mygind skrev den 26-06-2023 21:57:15

Lagde selv ledningen for en måned siden. 120 meter på ca. 2 timer.

Problemet er at haven ændre sig lidt over årene, så det er ikke helt tosset at  kunne ligge sådant noget selv.

Tror det er meget værre at lære at omprogramere en 13.500 kr unit.

Hej Thomas

Det er faktisk grunden til at jeg er lidt skeptisk for hvis denne ikke lever op til forventningerne er det et 13.500 kr. problem, hvis man køber en til 6.000 er problemet meget mindre 😀

Men hele idéen i at købe denne er at den bør kunne køre af sig selv så der ikke er brug for om programmering, GPS eller tråd, men jeg er lidt nysgerrig på hvor godt det egentlig virker

Med venlig hilsen
Mike Skovgaard Witthøfft
Ja, om den er det værd, er i høj grad om hvilke forventninger man har. Der findes andre tilsvarende. Den mest udbredte er utvivlsomt Segway Navimow. Nogle er glade for den, andre siger den er dårlig. Den koster fra 10.000 kr. En dyrere og ovenikøbet med den mest utiltalende salgsmodel jeg har hør om, er Stiga. Man skal betale mindst 25.000 kr for maskinen og desuden et beløb for hver time den kører!

Min nabo er glad for sin Navimow, men det er nok mest fordi den klipper hendes græs. Hun købte den med installation. Jeg vil have mest fokus på om man fx kan få den til at gå tættere til hækken efter at den er klippet, uden man skal gå hele turen om. Jeg vil gerne føle at jeg får glæde af gps'en. Navimows software er ikke helt der hvor jeg kunne ønske.
GodeVen skrev den 27-06-2023 12:04:53

Ja, om den er det værd, er i høj grad om hvilke forventninger man har. Der findes andre tilsvarende. Den mest udbredte er utvivlsomt Segway Navimow. Nogle er glade for den, andre siger den er dårlig. Den koster fra 10.000 kr. En dyrere og ovenikøbet med den mest utiltalende salgsmodel jeg har hør om, er Stiga. Man skal betale mindst 25.000 kr for maskinen og desuden et beløb for hver time den kører!

Min nabo er glad for sin Navimow, men det er nok mest fordi den klipper hendes græs. Hun købte den med installation. Jeg vil have mest fokus på om man fx kan få den til at gå tættere til hækken efter at den er klippet, uden man skal gå hele turen om. Jeg vil gerne føle at jeg får glæde af gps'en. Navimows software er ikke helt der hvor jeg kunne ønske.

Hej

Det kunne være et godt alternativ, jeg prøver at snakke med hende 😀

Med venlig hilsen
Mike Skovgaard Witthøfft
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis