Rep af fuger på udvendig trappe

Hej alle sammen :-) 

Jeg har en muret trappe, op til min hoveddør, som trænger til en kærlig hånd. 
Fugerne mellem klinkerne på trinene og siderne af trappen er begyndt at falde ud. 

De skal derfor lukkes igen, så trappen ikke får frostskader til vinter. 

Men jeg er dels i tvivl om hvad jeg skal bruge til at fylde/lukke hullerne med, og hvordan jeg skal gribe opgaven an? 

Tænker at jeg skal kradse fugen godt ud, rense op og så stille og roligt fylde hullerne op... 

I må gerne anbefale et konkret færdigblandet produkt som bare skal blandes op med vand.  
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du tager bare i byggemarkedet, og køber noget fugemasse der er beregnet til udendørs brug, det kunne eks være denne her, findes i andre farver. LINK

Men du skal også have pudset betonen op, så det ikke nedbrydes yderligere, og klinkerne går løse. Du skal have alt det løse banket væk, og rens grundigt, gerne med  en højtryksrenser, så ville jeg koste det over med en vælling af sand cement 1:1, og så pudse det op med sokkelpuds. eks denne her ​LINK​​​

Du skal helst undgå at bruge salt, om vinteren, det er hårdt ved trappen.

Vi prøver igen, i morgen --
Genopliver lige tråden, da der lige opstod et par ekstra spørgsmål:

Hullet mellem klinke og murstensvæggen er nogle steder op til 7-8 cm dyb. Skal jeg "bare" fylde hullet op med fugemassen - evt af flere omgange? 
Eller skal jeg bruge en anden slags opfyld?

Jeg hører fra de erfarne herrer på vejen, at mit hus er muret med kalkmørtel og at jeg derfor skal være forsigtig med hvilke produkter jeg bruger i reparationer som disse. 

Vil det være bedre at jeg bruger en færdigblandet kalkmørtel? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis