nos eller chip

Hej jeg har en peugeot 206 GTI fra 2002.
Og jeg har tænkt mig at få mere HK ud af den, som nu har den ca. 150 hk vil jeg tro.

Hvad kan anbefales?
NOS eller Chip

og hvad koster NOS til denne bil, og hvor mange HK kan den få UDEN den tager for meget skade?


MVH

Benny23

ps. Jeg har hørt at for at få at vide hvor mange HK en bil kan få UDEN den tager skade, skal man checke hvor stor benzin pumpen er? Er dette sanhed, eller? og hvis det er, hvordan gør jeg så?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hm - hvad er NOS - er det lattergas du tænker på? Eller hvad, jeg har aldrig hørt det ord.

Mvh. JørgenE
Hej Benny,

Den med benzinpumpen henhører i kassen af skrøner. Der er næsten ingen øvre begrænsning på antallet af HK, kun den direkte negative eksponentielle levetid af motoren.
NOS er uhyre effektivt og relativt nemt at installere - men jeg har også oplevet et stempel, der var "svejset" fast i motoren. Vi kunne ikke trykke det ud!
Jeg vil gå til et tuningsfirma, der vil give garanti på motor (eller overtage forhandlerens garanti) og effektforøgelse. Desuden skal du overveje, om det er til hverdagsbrug eller "boulevardræs" du vil have hestene.
En bekendt har haft en Golf med variabel turbotryk, som havde ca. 150 hk til daglig, men fredag aften helt op til 250!!!!!

Chiptuning er generelt den nemmeste og mindst risikable måde at tune på - men effekten er også meget begrænset, hvis der ikke er en turbo at optimere på.

Mvh.

Jan R.
Jeg vil skyde på din bil har 138HK, ligesom alle andre 2.0 fra Peo. Så det har din nok også. Chip vil du ikke få noget ud af overhoved, NOS smadre du motoren, ingen tvivl om det, hvis du skal have NOS på, så er det med smedede stempler, for problemet er at der bliver varmere end normalt i forbrændings kammerat og du brænder simpelhen alt olien væk så den bliver ikke smurt når du bruger det.

Hvis jeg var dig ville jeg tage til Jørgen Agergaard istedet han kan give den 170HK for en ca 15000. Det er med knaster og beabejdning og portning osv.
Ring evt. til ham.
min peugeot har ca. 150 hk da den har et K&N filter og et serbing potudstød. Men da jeg sagde NOS, mener jeg selvfølgeligt med Nitros Oxide System også kaldet Lattergas. men hvad skal jeg gøre med mit stempel? www.autobremsen.dk sagde at benzinpumpen VAR afgørende for at få at vide hvor mange HK bilen kunne få UDEN at tage skade.

og har fået at vide at chiptuning koster 4.500 og gir kun 10 hk extra

Har hørt at NOS er den nemmeste, billigste og med mest effekt. og hos Autobremsen sagde de at motoren ville IKKE tage skade, hvis man lyttede til dem og ikke ville have de HELT STORE HK, men om jeg kun ville have 40-70 hk ekstra ville dette ikke være nogen form for ødelæggelse af motoren. ???? Hvem skal man så høre på?

At gå til Jørgen kan måske være løsningen, men så får jeg kun 170 HK for 15.000,- det er ikke så meget. Men hvem er denne Jørgen alle referer til? er han peugeot expert eller? og har han et tunings værksted? MVH Lars
>Lars.

Undskyld jeg siger det, men dit KN filter og din sportbagpotte giver ikke 5,10, 15HK, det giver +1 eller måske -1hk, altså IKKE en skid, jeg ved godt de fleste tror det giver en masse, og hvis du selv tror på det så ok, men det er lyd og intet andet. Få evt. målt din bil før og efter, og hermed ikke sagt at hvis du måler din bil nu og den har 140HK, så har det givet 10HK da den standard er opgivet til 130. Mange bil producenter opgiver deres 2.0 motorer til 129-130HK da mange forsikrings selvskaber har en grænse her. Så selvom deres biler har 140HK, bliver de opgivet til 130 for at det er muligt for os som forbruger at forsikre den.
Hvis du evt. har fået at vide hvor du har købt dit KN og udstødning at de skulle give 20HK, så forlang at de betaler hvis den ikke har det før og efter, for så lur mig om de ikke takker nej.

Altså går vi tilbage igen og siger din bil har 138HK, som sådan en 2.0 hos peo. ca har standard. og dermed får du 32HK hos jørgen Agergaard som faktisk er 2HK på 1000kr som rent faktisk er billigt. Inden for tuning siger man at det ca koster 1000kr pr HK, medmindre du køber turbo. Ja eftersom Autobremsen importere NOS, så vil de jo sælge dig alt, men spørg evt. rundt omkring på nettet hvor mange der har det? Folk holder fingerne langt væk fra det. pga. at det kræver sin motor for at have det.
Smedede stempler/turbo stempler koster vel2-3000 stk, hvis du skal have noget der duer, men det er jo ikke det eneste.

Tror personligt du skal overveje hvad ud vil med din bil, for lige meget hvad du laver koster det ca. de 1000kr pr HK og det lyder ikke helt som om det er det du havde forestillet dig, og Chip nej, det duer på turbo biler hvor du hæver ladetrykket og derfor giver det noget, ellers ikke.

Hvis du vil have noget erfaring med NOS så spørg bil eksperten i Valby, de har nemlig brændt sådan en motor af som din med NOS, den kunne heller ikke holde.

Ring evt. til Kenneth fra www.tuningteknik.dk han kan måske hjælpe dig også, med noget der virker. 61270134.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis