Pladevibrere 60x60x5?

Hey folkens

Landet ligger sådan at jeg er igang med at lægge 65m2 fliseterasse, indtil videre ser det godt ud og jeg er stolt af mig selv 💪🏼😁 

Jeg ved der er delte meninger om det, men
kan man pladevibrere 60x60x5 fliser med en 60kg pladevibrator, da der er mm højdeforskel nogle steder? Skal lige siges at der er en gummiplade. Kan fliserne klare det?

Venlig hilsen
Aytac
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det kan fliserne sandsynligvis ikke holde til.
Jeg har brugt pladevibrator med gummiplade på 50 x 50 x 5, og så kun givet motoren så meget gas, at den lige netop vibrerede, det gik fint.
Men med store fliser er der altid risiko for de revner, især hvis underlaget ikke er helt plant.




Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 22-06-2023 11:25:44

Nej det kan fliserne sandsynligvis ikke holde til.
Jeg har brugt pladevibrator med gummiplade på 50 x 50 x 5, og så kun givet motoren så meget gas, at den lige netop vibrerede, det gik fint.
Men med store fliser er der altid risiko for de revner, især hvis underlaget ikke er helt plant.



Tak for svar Jens.

Jeg vil nu mene at underlaget er plant. Indtil videre har jeg lagt 30 fliser og det er måske 3 4 af dem som lige "stritter" op fra de andre. 

Kom der revner på dine da du vibrerede? 
Nej jeg fik ingen revner, det var bare på knap 10m2, måske jeg bare var heldig?

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 22-06-2023 12:03:52

Nej jeg fik ingen revner, det var bare på knap 10m2, måske jeg bare var heldig?

 Tak endnu engang. Jeg tror jeg venter til jeg er færdig med projektet og ser hvordan det ser ud efter jeg har kommet fugesand. Hvis jeg kan leve med det undgår jeg og vibrere

Jeg har før lavet en brolæggerjomfru af en rest stolpe og skruet en plade på enden.
Hvis man så stiller sig, så man står med fødderne på det/de hjørner der er lidt høje, kan man - FORSIGTIGT - dunke lidt på flisen så hjørnet komme ned.
Men de tåler ikke meget så det skal gøres gelinde

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis