8 timer for 5 timers arbejde

Jeg var træt efter et intenst tagprojekt, så jeg bad en lokal blikkenslager om at ordne skorstensinddækningen. Efter en hurtig opmåling og 4 timers arbejde modtog jeg en faktura på 8 timers servicebil og 8 timers arbejde.

Blikkenslageren insisterer på at have brugt 3 timer på værkstedet for at blive klar. Han opkræver for 8 timers servicebil (den var her i 4 timer + en opmåling) for han siger det er som en slags kørepenge. 

Bider man i det sure æble her og ærgerer sig over, at man ikke aftalte en fast pris? Eller andre forslag?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lav-det-selv.dk.
Jeg ville se om regningens totalbeløb er ok eller ej, ikke så meget hvordan han er nået frem til summen.
Dog undrer jeg mig også over den med bil i otte timer selv om den er sand nok. Normalt ville jeg have forventet at den var “skjult” i timeprisen, og at der så var en km takst så kunder betalte i forhold til hvor de bor.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det er blevet mere og mere almindeligt at fakturere servicebilen særskilt. Grunden er i følge flere håndværkere, at kunderne synes, at timelønnen er for høj, hvis prisen på servicebilen er indeholdt i timeprisen, og er interesserede i at se de to ting skilt ad. Det får kunden så. Det bliver ikke billigere.

fase
En inddækning på en skosten skal laves individuelt. Så efter opmåling er der arbejde på værkstedet med at klippe og bukke de rette stykker. 
Så 8 timer på en regning ville jeg være tilfreds med. Havde du fået det på fast tilbud var det helt sikkert blevet dyrere, da der så tages forbehold for alle risici. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis