Jeg var træt efter et intenst tagprojekt, så jeg bad en lokal blikkenslager om at ordne skorstensinddækningen. Efter en hurtig opmåling og 4 timers arbejde modtog jeg en faktura på 8 timers servicebil og 8 timers arbejde.
Blikkenslageren insisterer på at have brugt 3 timer på værkstedet for at blive klar. Han opkræver for 8 timers servicebil (den var her i 4 timer + en opmåling) for han siger det er som en slags kørepenge.
Bider man i det sure æble her og ærgerer sig over, at man ikke aftalte en fast pris? Eller andre forslag?