Fugt ved nedløbsrør jhk94 6 21-06-2023 18:44 Hej Jeg bor i et nyere hus med fladt tag, hvor nedløbsrørene kommer ud gennem væggen. Nu har vi i forbindelse med en større mængde nedbør bidt mærke i at murstene bag nedløbsrøret er våde… Andre der har oplevet det og ved hvad der skal gøres? 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Kolding75 749 6000 21-06-2023 19:10 Jeg vil gætte på, at røret giver læ og skygge, så det tager længere tid for muren at tørre op rundt om røret. Hellere leje end at bo på gaden.
Big Bam Boo 659 5450 22-06-2023 05:15 Svært at se men ligner det ikke at der ligesom er en skade på røret lige hvor fugten starter. Billede 2 Bare kald mig BBB
ev elmand 30544 7480 22-06-2023 09:04 Det ligner et system hvor tagbrønden er længere inde, og nedløbsrøret ( som trådstarter nævner) kommer ud igennem muren lige hvor fugten starter. Normalt så skal nedløbsrøret gå uden på tagbrønden, og der skal være en gummiring imellem så det er tæt. Der er nok ingen tvivl om at muren er blevet opfugtet på grund af en utæthed. Det kan være at det skyldes meget stor regnmængde på kort tid. Hvis røret er delvis stoppet, så det ikke kan aftage vandet hurtig nok så vil det stå op i røret, og der er så risiko for at det flyder ovenud. Så du må tjekke oppe påtaget, selve røret og afløbet neden for om det trænger til oprensning Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)