Fugt ved nedløbsrør

Hej

Jeg bor i et nyere hus med fladt tag, hvor nedløbsrørene kommer ud gennem væggen.

Nu har vi i forbindelse med en større mængde nedbør bidt mærke i at murstene bag nedløbsrøret er våde…

Andre der har oplevet det og ved hvad der skal gøres? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil gætte på, at røret giver læ og skygge, så det tager længere tid for muren at tørre op rundt om røret.

Hellere leje end at bo på gaden.
Svært at se men ligner det ikke at der ligesom er en skade på røret lige hvor fugten starter. Billede 2

Bare kald mig BBB 
Det ligner et system hvor tagbrønden er længere inde, og nedløbsrøret ( som trådstarter nævner) kommer ud igennem muren lige hvor fugten starter. Normalt så skal nedløbsrøret gå uden på tagbrønden, og der skal være en gummiring imellem så det er tæt. 
Der er nok ingen tvivl om at muren er blevet opfugtet på grund af en utæthed. Det kan være at det skyldes meget stor regnmængde på kort tid. 
Hvis røret er delvis stoppet, så det ikke kan aftage vandet hurtig nok så vil det stå op i røret, og der er så risiko for at det flyder ovenud. Så du må tjekke oppe påtaget, selve røret og afløbet neden for om det trænger til oprensning

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis