Hvad er dette for en båd ?

Hejsa 

Jeg er ny i alt det her med både og vil nok komme til at spørge om en hel del   

Manden og jeg har fundet en båd, taget billeder, undersøgt dit og dat og er mere end klar over at det er et kæmpe projekt, men det skræmmer os på ingen måde.

Nu har vi så søgt nettet tyndt og kan simpelthen ikke finde ud af hvad dette er for en båd.

Vi kender målene:
Længde : 12,5 m
Bredde : 3,8 m
Højde : 3,5 m
Stikker : 1,1 m

Samtidig ved vi at hun har heddet Julle, men ud over det er der ingen numre på skroget eller nogen andre steder som kan hjælpe med identifikationen så nu spørger jeg alle jer kloge mennesker om der er nogen der eventuelt ved det ?

Hilsen Annmarie 
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en båd af træ. Så arbejdet med at få den i vandet igen er helt afhæng af hvor rådden den er. Hvis den har stået der i årtier med regnvand i bunden er risiko for at hele skroget skal bygge op fra nyt. Jeg gætter på at den er fra 60'erne eller 70'erne.

Heldigvis så er der ikke rigtig noget råddent træ, der er selvfølgelig lidt udskiftninger men alt i alt så er den faktisk rigtig flot i træet.

Vores tanker er også 60'erne eller 70'erne, men kunne være dejligt hvis man kunne finde ud af noget mere - om det er det ene eller det andet mærke, eventuelt nogle tegninger osv
Kender næsten nul til både.
Prøvede at finde den med Google Lens.
Fandt ret mange da det tilsyneladende er et ret populært design, med diverse afvigelser fra jeres.
Den jeg lige checkede var Storö 34 og 38. Der er ligheder, men også afvigelser. Tænker også sådan en båd gennem årene kan have haft lidt forskellige designs, og måske ejeren kan have ændret lidt. F.eks. vinduer i siden af skroget?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen vi har prøvet det samme, men når vi så kigger på de forskellige specifikationer så passer det lige pludselig ikke sammen længere.


Jeg bladrede Båd-revyen 1973 og 1975 igennem. Det der var tættest på var den svenske båd Storø 34
Den ligner også virkelig meget GodeVen, men er den også lavet i en større udgave ? Jeg tænker på at længde og bredde ikke passer på specifikationerne på Storø 34
Ahvq skrev den 19-06-2023 23:12:42

Den ligner også virkelig meget GodeVen, men er den også lavet i en større udgave ? Jeg tænker på at længde og bredde ikke passer på specifikationerne på Storø 34

Som jeg nævnte findes Storö både i en 34 og 38. Der er også en version 40. Tallene henviser til bådenes længde i fod, altså er 38eren f.eks. ca 120 cm længere end 34eren.

Men jeg tror ikke de har skrog af træ.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 20-06-2023 08:21:50

Som jeg nævnte findes Storö både i en 34 og 38. Der er også en version 40. Tallene henviser til bådenes længde i fod, altså er 38eren f.eks. ca 120 cm længere end 34eren.

Men jeg tror ikke de har skrog af træ.

 Jeg søgte lidt rundt og jeg tror du har ret.

Så vidt jeg kan læse mig frem til så er skroget lavet i glasfiber på i hvert fald 38'eren.
Jeg kunne dog ikke finde et billede af 38'eren, hvilket overraskede mig 🤷

Der er ikke andet for end at jeg må kigge videre rundt og måske jeg lige pludselig er heldig 😊

Ahvq skrev den 20-06-2023 08:53:51

JohnLarsen skrev den 20-06-2023 08:21:50

Som jeg nævnte findes Storö både i en 34 og 38. Der er også en version 40. Tallene henviser til bådenes længde i fod, altså er 38eren f.eks. ca 120 cm længere end 34eren.

Men jeg tror ikke de har skrog af træ.

 Jeg søgte lidt rundt og jeg tror du har ret.

Så vidt jeg kan læse mig frem til så er skroget lavet i glasfiber på i hvert fald 38'eren.
Jeg kunne dog ikke finde et billede af 38'eren, hvilket overraskede mig 🤷

Der er ikke andet for end at jeg må kigge videre rundt og måske jeg lige pludselig er heldig 😊

Jeg tror Storebro,  som fabrikanten hedder, der ligger i Kalmar stadig eksisterer. Både derfra har lidt varierende navne for vistnok samme design +/-. Prøv at gå på storebro.se hhv Storebro info hvor du bl.a. kan finde vedlagte. Jeg synes dog boven ser lidt mindre spids ud.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis