Microcement og Unidrain

Hej

Jeg har lavet en ny bruseniche med et unidrain linjeafløb. Jeg vil gerne have microcement på gulv og vægge. Unidrains laveste ramme er beregnet til 6-8 mm flisetykkelse. Når nu jeg ikke lægger fliser men påfører microcement direkte på vådrumsmembranen hvordan får jeg så en tykkelse der er tyk nok til at nå op til unidrain rammen? Kan jeg blot lave er tykkere lag microcement?

Anyone?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ladet mig fortælle at man kan nøjes med at bruge fliselim til at bygge højde på (Citat: Urban-Hald) for derefter at påføre micro cement, er selv i gang med lignende projekt 
Man bruger gulvspartel lavet til vådrum.
Tykke lag fliselim er ikke holdbart, da det er lettere at slå flager af.

Elektronikteknikeren
Det skal dog i alle tilfælde nævnes at ingen af løsningerne er MK godkendte.. 
Hvis du vådrumssikrer korrekt, og bruger flydespartel der tåler vand, udlagt efter producentens anvisninger, kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle opfylde reglerne for vandtætning af vådrum.

Retorisk spørgsmål:
Kommer fliserne nede fra byggemarkedet med mk godkendelse?

Mk er en frivillig ordning, og indbefatter alle mulige byggematerialer, også tagplader og isolering.

Vandtætningen ligger i membranen, ikke i gulvbelægningen. Et flisegulv er heller ikke vandtæt.

Gulvbelægningens rolle er mekanisk beskyttelse, samt at levere et visuelt udtryk.

Elektronikteknikeren
Det er korrekt at det er en "frivilig" ordning, men du skal stadigvæk overholde BR18

Tråden drejer sig om unidrain og microcement, læs MK godkendelse på unidrain, det er ikke vådrumsikring som er udfordringen her, men kombination af unidrain og microcement, som jeg forstår det, beklager hvis jeg evt. skulle have misforstået noget🤗
Læg billige fliser oven på din vådrumsikring, brug derefter microcement, så er det blot en kosmetik ændring og kræver ikke nogen form for godkendelse andet end producentens anvisninger.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også