Hej!
Et par spørgsmål om gulvvarme/lægning af gulv.
Jeg har lagt xps 19mm gulvvarmeplader med 16mm pex rør. Jeg har et 13,5mm 3-stavs parketgulv jeg vil lægge herpå. Under slidlagsbetonen er der en fugtspærrer af plast. Huset er fra 1960’erne.
1: Er det nødvendigt at udlægge endnu en fugtspærrer? Tænker jo, at jeg risikerer at holde på fugten mellem den oprindelige spærrer og en ny. (?)
2: Når nu varmeplanerne er af 19mm skum, så synes jeg det virker omsonst at lægge endnu et lag skum mellem varmepladerne og parketgulvet. Kan jeg ikke bare lægge parketgulvet direkte ovenpå? Jeg lægger det som svømmende gulv.
Håber nogen vil byde ind😊
Bedste hilsner adka