XPS Gulvvarmeplader. Brug for gulvunderlag?

Hej!

Et par spørgsmål om gulvvarme/lægning af gulv.

Jeg har lagt xps 19mm gulvvarmeplader med 16mm pex rør. Jeg har et 13,5mm 3-stavs parketgulv jeg vil lægge herpå. Under slidlagsbetonen er der en fugtspærrer af plast. Huset er fra 1960’erne.

1: Er det nødvendigt at udlægge endnu en fugtspærrer? Tænker jo, at jeg risikerer at holde på fugten mellem den oprindelige spærrer og en ny. (?)

2: Når nu varmeplanerne er af 19mm skum, så synes jeg det virker omsonst at lægge endnu et lag skum mellem varmepladerne og parketgulvet. Kan jeg ikke bare lægge parketgulvet direkte ovenpå? Jeg lægger det som svømmende gulv.

Håber nogen vil byde ind😊

Bedste hilsner adka
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa
Det har gulvproducenten formentlig en holdning til. Har du set på deres hjemmeside?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg endte med at droppe fugtspærrer, men lægge skum. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis