400v 3faset smart stik

Jeg vil gerne kunne time min vvb elpatron til at varme vandet uden for de helt dyre tidszoner.

Hvordan gøres det billigst og enklest muligt? Den kører 400v - https://www.metrotherm.dk/download/18.74430b7416a10f4435f93e/1643369230013/Combibeholdere-Model-60-110-160-Manual-08012-2111.pdf
Jeg vil gerne kunne time min vvb elpatron til at... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Thomas_Mygind: Du har vist ikke læst tråden, eller også har du ramt forkert tråd med dit svar.   
Det drejer sig om el-vandvarmer, som skal styres efter strømpriser. 
Til trådstarter. 
Hvis kablet til vvb kommer direkte fra sikrings gruppe og der er ledig plads så er det ret let for elektriker at montere et ur og et relæ. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
S. Fabrin skrev den 18-06-2023 22:23:10

Hvis du kan acceptere et fast tidsrum mellem 21 og 06, kan du bruge et ur, som varmer mellem 02 og 05. Du skal også passe på ikke at købe dig fattig i mere eller mindre fancy automatik. Købene skal på en eller anden måde tjenes hjem, eller er det ren tilsætning.
Bent Andersen har anvist et udmærket ur.

Jeg skulle virkelig have lyttet bedre efter i tysk 😅 jeg synes der var CE stik på dem, men det kan selvfølgelig afmonteres. 

ev elmand skrev den 18-06-2023 22:54:34

Thomas_Mygind: Du har vist ikke læst tråden, eller også har du ramt forkert tråd med dit svar.   
Det drejer sig om el-vandvarmer, som skal styres efter strømpriser.
Til trådstarter.
Hvis kablet til vvb kommer direkte fra sikrings gruppe og der er ledig plads så er det ret let for elektriker at montere et ur og et relæ. 

Der kan ihvertfald enkelt føres et kabel mellem de to. Hvor lang tid tager det en elektriker at montere kabel og relæ i din skinne? 

1-2 timer. hvis der er plads 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 18-06-2023 23:16:35

1-2 timer. hvis der er plads 

Det er lige dyrt nok herovre ift en potentiel besparelse :/

S. Fabrin skrev den 19-06-2023 07:22:50

Her er et ur til kobling af vandvarmer.

Hvordan fik du skiftet sprog? 😳 

Jeg har lige fået fakturaen på at få ændret min vvb til 220v samt sat på den fase som solcellerne køre på så jeg kan bruge noget mere solstrøm direkte. 1 time 585kr.jeg havde selv stik og ur liggende. det tror jeg godt jeg kan spare hjem.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 19-06-2023 07:34:22

Jeg har lige fået fakturaen på at få ændret min vvb til 220v samt sat på den fase som solcellerne køre på så jeg kan bruge noget mere solstrøm direkte. 1 time 585kr.jeg havde selv stik og ur liggende. det tror jeg godt jeg kan spare hjem.

Ja, det lyder rimeligt. Jeg betalte 1100 for en times arbejde inkl alle mulige ekstra linjer sidste gang. Håndværkere på Sjælland har det virkelig godt pt

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis