kan ikke lokalisere kloakrør

Hej Lav det selv
Nu har jeg gravet i flere timer, men kan ikke finde kloakrør. Jeg graver der hvor det skal ligge i følge planen, men nu er jeg +100cm nede og er stadig ikke stødt på noget. 

Skal jeg bare fortsætte, eller er der nogen der har et "trick" til at lokalisere det? Har forsøgt at skylle ud i toilet, lade vand løbe etc. men kan intet høre. Hjælp!

Kloakeringsplan
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du ikke en rensebrønd et sted , så kan der søges med spoleren
Har du kælder? Vores ligger 1.6 meter nede.
Planen kan også være forkert.

Oftest ar de gamle kloakplaner ikke præcise. Men hvis du kan komme i en brønd hvor du kan se rørene så kan du også spotte hvor dybt det ligger. 
En måder at søge dem på er med et stykke rundjern på 1-1,5 m Den bukker du i toppen så den er til at støde ned i jorden. Med denne føler kan du mærke når du støder på noget. Det kan naturligvis være en sten, men ved at støde igen i den forventede retning kan du følge røret. 
Når man graver ud sådan søgende så graver man på tværs af den forventede retning. Når man er kommet et stykke ned så kan man ofte se i siden af den gravede grøft om jorden har være opgravet eller det er frisk fra urtiden. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
det lykkedes at lokalisere røret i en dybde af 130 cm :)

tegningen er desværre noget misvisende, men lykkedes vi udvidede hullet i bredden og gravede dybere og her kl. 23.00 stødte vi på røret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis