Armering af dørhul i lecablokke Andersv9 167 17-06-2023 10:50 Hej.Jeg har en gammel døråbning hvor pudsen var faldet af. Jeg tænkte på at putte noget armeringsnettet over.Men skal jeg bare trykke det ind i bakkesandsmørtel eller? 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
S. Fabrin 19663 4400 17-06-2023 12:56 Puds det op igen. Nettet holder ikke pudsen fast til væggen, men modvirker revner. fase
Andersv9 Trådstarter 167 17-06-2023 14:38 Der var revner før, derfor jeg tænkte net var en god ide :-)
Andersv9 Trådstarter 167 17-06-2023 19:16 Kan jeg trække et lag på med tandspartel for derfor at trykke nettet ind i bakkesandsmørtlen, og derefter fylder resten af lager på? Eller er der en anden fremgangsmåde?
ev elmand 30544 7480 18-06-2023 14:30 Du skal lave udkast først. Det vil sige at en meget tynd blanding kastes på væggen med en murerske. Altså sådan et svip så det rammer væggen i et tyndt lag. Når du har kastet det på så mange gange at hele væggen er dækket, kører du lige over med en retskinne/2 m lodstok så der ikke er nogen toppe som som stikker ud over den endelige højde på pudslaget. Men det må ikke glattes ud. Dagen efter kan du så pudse op ovenpå laget.Det drejer sig om at pudslaget bliver kastet så hårdt imod at det trænger ind i alle små porrer på leca væggen. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)