Armering af dørhul i lecablokke

Hej.

Jeg har en gammel døråbning hvor pudsen var faldet af. Jeg tænkte på at putte noget armeringsnettet over.

Men skal jeg bare trykke det ind i bakkesandsmørtel eller?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Puds det op igen. Nettet holder ikke pudsen fast til væggen, men modvirker revner.

fase
Der var revner før, derfor jeg tænkte net var en god ide :-)
Ja, så kan det være en god ide.

fase
Kan jeg trække et lag på med tandspartel for derfor at trykke nettet ind i bakkesandsmørtlen, og derefter fylder resten af lager på? Eller er der en anden fremgangsmåde?
Pudslaget*
Du skal lave udkast først. Det vil sige at en meget tynd blanding kastes på væggen med en murerske. Altså sådan et svip så det rammer væggen i et tyndt lag. Når du har kastet det på så mange gange at hele væggen er dækket, kører du lige over med en retskinne/2 m lodstok så der ikke er nogen toppe som som stikker ud over den endelige højde på pudslaget. Men det må ikke glattes ud. 
Dagen efter kan du så pudse op ovenpå laget.
Det drejer sig om at pudslaget bliver kastet så hårdt imod at det trænger ind i alle små porrer på leca væggen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis