Ildelugtende vækst i afløb!

Aften de herrer,

Vi har fået monteret helt nyt afløb af vores lokale autoriseret VVS´er.

Afløbet er et Kessel gulvafløb 110 mm m/2 med højtvandslukke i. Efter nogen tid begynde det at lugte selv om afløbet bliver brugt jævnligt. Vandlåsen har aldrig været tørret ud eller noget.
Jeg begynde at hælde kogende vand i og skylle det godt igennem. Men det blev værre og værre.

Til sidst trak jeg det op og så noget der lignede noget fra en sci-fi film....

Det lugter ikke "råddent", det lugter skarpt og grimt, måske et hint af svovl?

Har i set noget lign. før? Som ses på billedet kan jeg ikke finde ud af om det "gror" ud af afløbet eller ind i det.

Jeg har taget det op, skoldet det i kogende vand og rengjort det med en børste samt med noget sæbe. Skyllede det godt igennem og satte indsats i igen, og så forsvandt det.

Billedet er fra d. 26/05, og igen i dag (16/06) begynder det at lugte igen....... Og jeg kan se væksten så småt begynder at danne en hinde lige ved vandspejlet op mod vandlåsen som går ned i vandet. NU har jeg haft det oppe igen og givet det en ordentlig tur med kogende vand, og benyttet noget Oxi Pro som er steriliserende i afløbet og ladet det stå i et par minutter. Samt skyllet det godt igennem.

Nogen ideer hvis det skulle komme igen? :(
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Det har jeg aldrig set før. Det kunne være nyttig at vide hvor der kommer vand fra til afløbet. Altså ud over det som kommer fra gulvet. Er der sideindløb og er det hen til noget specielt ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 16-06-2023 23:11:36

Velkommen på lds.
Det har jeg aldrig set før. Det kunne være nyttig at vide hvor der kommer vand fra til afløbet. Altså ud over det som kommer fra gulvet. Er der sideindløb og er det hen til noget specielt ?

 Hej Elmand,


Og tak.

Afløbet kommer fra en køkkenvask med vandlås. Det er det eneste som tilgår afløbet.
Køkkenvasken bliver ikke brugt til noget specielt ud over normal husbehovs forbrug. 
Har du bemærket om der er nogle meget små flyvende kræ, sommerfuglemyg klækker deres laver i slam, men jeg ved ikke hvordan det tager sig ud, når de er i kloakken.
Sommerfuglemyg er meget lille kun et par mm lang, de stikker ikke.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 17-06-2023 13:57:55

Har du bemærket om der er nogle meget små flyvende kræ, sommerfuglemyg klækker deres laver i slam, men jeg ved ikke hvordan det tager sig ud, når de er i kloakken.
Sommerfuglemyg er meget lille kun et par mm lang, de stikker ikke.

 Hejsa,


Der ser ikke ud til der er laver eller insekter i det. Det minder mere om en slags svamp.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis