Vandborring Haw 5 16-06-2023 10:47 Hej. Jeg ville lige starte min vandborring op efter at have stået stille I 6-7 måneder, men der kommer ingen vand. Motoren køre men der sker ikke noget. Hvad skal jeg gøre? 8 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je_ns 13016 16-06-2023 10:51 Velkommen på siden Der er vel vand i boringen ?Ellers typisk en utæt bundventil, så skal der spædes op med vand, så sugerøret er fyldt op, helt ind i pumpen. (medmindre det er en dykpumpe)Et billede af pumpen ville hjælpe til svar.. Vi prøver igen, i morgen --
Søren O 7974 7000 16-06-2023 12:23 Vi kan lige se en stump rør mellem pumpe og hydroforbeholder. Det er tryksiden af pumpen. På modsatte side eller i toppen af selve pumpen (ikke motoren) må der sidde en prop. Proppen dkal skrues af, pg der skal fyldes op med vand. Derefter monteres proppen og pumpen startes. Det kan være nødvendigt at gentage processen nogle gange. Søren O
ev elmand 30544 7480 16-06-2023 23:07 Nu har du fået tryk på, men ellers til andre med egen boring til havevanding. Man kan jo sætte en slange fra det offentlige vandværk og hen til den hane eller tilslutning som vandpumpen har. Så lukkes der vand på, hydrofor og pumoe fyldes og det kan køre. Inden man starter skal man afmontere forbindelse til det offentlige vandværk. Der kan være kontraventil i hanen til vandværket så virker det ikke. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)