Underlag stor pool

Vi har et større hul som vi har fyldt med jord. Det tromles med egen tromle og fyldes osv indtil det er i niveau med øvrig græsplæne. På det skal der stå en pool i sommeren og til efteråret sås græs.

Hvad er et godt underlag til en 15000 liters pool, så den står stabilt og sikkert? Jeg overvejer både sådan nogle klik gummi måtter, træplader eller noget helt tredje.

Som altid er der nok nogle herinde, der har prøvet dét og gjort nogle erfaringer, jeg kan lære af 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hey, vi blev anbefalet strandsand ovenpå afrettet grus til vores stålpool, det fungerede fint. skulle jeg gøre det om ville jeg brug klik måtterne

Hvis det er en pool med ben, så syntes jeg at have læst en del opslag på pool fora på FB hvor folk har problemer med at de synker ned i blødt underlag så jeg ville nok sikre mig mod dette når du nu sætter det ovenpå "ny" jord.

God fornøjelse med projektet :)

AllTheGear_ButNoIdea skrev den 15-06-2023 09:53:55

Hey, vi blev anbefalet strandsand ovenpå afrettet grus til vores stålpool, det fungerede fint. skulle jeg gøre det om ville jeg brug klik måtterne

Hvis det er en pool med ben, så syntes jeg at have læst en del opslag på pool fora på FB hvor folk har problemer med at de synker ned i blødt underlag så jeg ville nok sikre mig mod dette når du nu sætter det ovenpå "ny" jord.

God fornøjelse med projektet :)

 Tak. Jeg vil gerne undgå sand / grus så det er noget enklere at så græs til efteråret. Tænker en masse tromlen med fokus på at få det jævnt (tænker 15 tons vand nok skal kompakte det helt af sig selv).


Hvad vil du foreslå til at undgå nedsynkning - måske nogle tryk imp brædder på tværs for at fordele tryk?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis