Hængsler på renoveringsdør

Hej alle,

Vi har nogle gamle døre i et sommerhus, som vi godt kunne tænke os at skifte uden at ændre karmene. Jeg har fundet at SweDoor har nogle renoveringsdøre, der er 35 mm tykke og ubeslåede. Jeg skal så selv skære døren til, så hængslerne passer, så vidt jeg forstår. Hvordan gør jeg bedst det? Og bliver det ikke noget rod at skære indad i en fyldningsdør?

Jeg har også overvejet at få dørene lavet hos Trehøje eller Ørsø, men det er nok lige en tand dyrere.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
En fyldnings dør har jo et bredt træstykke hele vejen rundt så på den måde er det ikke noget problem.. Det er ret nemt at stemme ud til hængsler, når man har målt karmene op. Er det ens kan man sætte de nye dørplader ved siden af hinanden, med en gammel dørplade yderst i stakken, Hold dem sammen med skruetvinge så er det nemt at mærke dem alle op på 1 gang. 
Det er lidt vanskeligere med låsekassen. 
Her kan du bore flere huller, så det meste træet er fjernet. Resten kan så tages med en god stemmejern. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja, at sætte låsekasser i, så de sidder ordentligt, kræver at man har en vis sikkerhed i snedkerarbejde. Hvis jeg skulle stemme ud til hængsler, ville jeg være bange for at jeg ikke fik rundinger og dybder rigtig.

Jeg havde fundet en anden løsning, enten at få renoveret dørene eller skifte karm, der passer til nye døre. At skifte en dørkarm er et reelt stykke arbejde, der kan klares med almindelig omhu.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis