Maling af galvaniseret søjle

Hej

Jeg har en galvaniseret søjle som jeg fik en maler til at male sort for 4-5 år siden. Malingen begyndte så småt at skalle af for et par år siden og jeg har nu skrabet det hele af, se billede.

Jeg ved ikke hvad han malede med sidste gang men jeg har nu købt noget Hammerite Ultima Smooth maling, som skulle kunne fungere til galvaniserede elementer - link her: https://www.hammerite.dk/product/hammerite-ultima-smooth/ 

Inden jeg begynder at male løs vil jeg gerne høre om folk er enige i, at det er vejen frem. Det er jo ikke verdens nemmeste element at male på en god måde tænker jeg.

På forhånd tak.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har forsøgt at male med hammerlak direkte på nogle galvaniserede væglamper uden den store succes ift holdbarhed, jeg ville bruge en grunder først.
Ang påføring ville jeg bruge en skumrulle og give det tynde lag ad flere omgange, så synes jeg det er nemmere at få det jævnt uden løbere.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Mange tak BOFH. Googlede lidt på grunder til metal og lign. og det kunne lyde som at det bør være en "Hæftegrunder" man skal ud i her. Var det sådan en du brugte?

Jeg vil også tilføje at stolpen står i skarp sol mod syd så jeg har også en mistanke om at det kan være en af årsagerne til at malingen er skallet af. 
Tak GodeVen. Har skrevet en mail til Hammerite for at høre deres anbefaling for fremgangsmåde.
he00nhv skrev den 13-06-2023 23:03:17

Mange tak BOFH. Googlede lidt på grunder til metal og lign. og det kunne lyde som at det bør være en "Hæftegrunder" man skal ud i her. Var det sådan en du brugte?

Jeg vil også tilføje at stolpen står i skarp sol mod syd så jeg har også en mistanke om at det kan være en af årsagerne til at malingen er skallet af. 

Jeg havde netop ikke brugt en grunder hvilket jeg anser som årsagen til hvorfor det ikke holdt længere end det gjorde. Lamperne har jeg smidt ud. De sad også sydvendt som din stolpe.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hvordan endte malerarbejdet?
Jeg har netop givet et rækværk i galvaniseret stål med lidt rustpletter en tur og jeg syntes Hammerite ultima smooth ligner noget der er løgn, her efter anden påførsel. Enten får jeg pensel strøg i malingen eller det drypper. Jeg skønner at det stadig er for blødt efter 24 timer til at man kan slibe lidt på det, men jeg er i tvivl om ​det hærder på samme måde som den gamle, hvor det bliver helt hårdt efter 5-6 uger.

Jacob
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også