Havetraktor reparation

Kære havefolk

Jeg har en ældre Jonsered havetraktor som står for rigtig meget arbejde på mit landsted.

For nylig er der begyndt at komme lidt røg ved brug men min svigerfar kom også til at putte diesel i stedet for benzin på den for nylig. Jeg fik dog det hele ud og fik den til at køre igen, og tænkte at det bare var en diesel rest som blev forbrændt.

Sidst jeg fyldte benzin på lagde jeg dog mære til et rør umiddelbart efter karburatoren som ligner rigtig meget skal sidde sammen men det gør det ikke. 

Jeg har vedhæftet 2 billeder af røret. 

Nogen der ved hvad det er og hvis det skal sidde sammen, hvordan man reparerer det?

VH 

Lasse

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv bare at sætte røret på karburatoren. Tingene sidder lige ud for hinanden, så de hører sikkert sammen.

fase

Prøv at tjek oliestanden på motoren, hvis den er høj kan det være derfor den ryger.
(høj motoroliestand kan skyldes at man har fyldt for meget olie på, eller at der er løbet benzin ned i motoren)

Vi prøver igen, i morgen --
@Fabrin da jeg mærkede ved det kunne jeg godt mærke at højre del er et gummirør. Det lignede at det var revnet lidt bagpå og der må næsten have siddet en rem og holdt det fast. Har strippet den fast men overvejer om man med fordel kunne sætte et stykke gummislange rumt og og fastgøre med en stålrem? Så bliver det helt tæt.

@je_ns oliestanden var fin.

Tak for feedback.
I og med det er en Jonsered så må der også sidde en fornuftig motor på den.
Hvis midlertidig løsning på rør afhjælper problemet, så tag og køb en ny motorreservedel til den
B&S, honda etc fører dele til endog gamle motorer.
@Silas motoren er super kraftig. Bruger den lidt til at slå græs men mest til at trække trailer med småtræer i et område jeg er ved at rydde og det kunne min gamle havetraktor slet ikke klare.
Tak for tippet det kigger jeg på!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis