Bore dørtelefon fast i metalrammen på hoveddør

Hej

Vi har en flot hoveddør fra KPK. Den har en 5-10cm bred metalramme, hvor jeg skal have monteret vores dørtelefon. Ligner en meget stor dørklokke :-)

Det er en metalramme/holder, der skal bores fast. Derefter kan dørtelefon klikkes på.

Jeg er lidt nervøs for at skrue i døren uden at fastgøre ordentligt. Jeg tror metalrammen er hul og at selve metallet er måske et par mm tykt?

Hvilken skrue skal bruges tror I?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal skære gevind, til en maskinskrue.
Kan den ikke placeres lige ved siden af dørkarmen?
Evt. kan den popnittes på,
Ja, mere eller mindre er det sådan et sæt.
Men da det lyder til, at det er første gang du skal gøre det, kan det give dig udfordringer, da det mindste forkerte vrid, knækker snittappen.
Hvis du går med den løsning, skal du huske at bruge olie, plus laveste hastighed. 

Har efterhånden prøvet en del, men lige den med at lave gevind er nyt for mig. Jeg sætter den op med noget seriøs dobbeltklæbende tape. Og hvis det er bras, så prøver jeg sku.

Tak for hjælpen!!
Lysholt skrev den 13-06-2023 10:35:26

Har efterhånden prøvet en del, men lige den med at lave gevind er nyt for mig. Jeg sætter den op med noget seriøs dobbeltklæbende tape. Og hvis det er bras, så prøver jeg sku.

Tak for hjælpen!!

Så svært er det ikke at lave et gevind. Så prøv det bare. Du har vist et sæt til gevindskæring, som du kan købe. Gevindtappen knækker kun, hvis du ikke holder den lige. Altså påvirker den sideværts.

fase
Sådan. Med tape. Når det viser sig ikke at holde, så skal jeg prøve at lave gevind. Får helt lyst til at prøve, men hvis jeg kan undgå 4 hullet i karmen så er det jo også rart.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis