forbedre sikkerheden på min halvsvingstrappe.

Jeg søger råd til at forbedre sikkerheden på min halvsvingstrappe, da min datter på 2,5 år faldt ned af den og brækkede armen, da hun var på vej op.

Jeg tænkte en håndlistekrumning på hjørnemægleren, hvis det er muligt, så der er håndliste hele vejen rundt?

Da der er ca 4 trin, hvor hun går op uden at kunne holde fast i noget.

Måske et reb/tov som gelænder i børnehøjde, fra bunden af og op?

P.s. jeg er en kvinde, ufaglært og har ikke kendskab til træ eller at kunne lave det fra bunden, så alt skal købes og bare skrues op eller sættes sammen    

Jeg gør det selv... selv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror et ikke for tykt reb med en del knuder på vil få hende til at komme sikkert op og ned.
Det kan let fastgøres i flere af balustrene og gennem et fastskruet øje i mæglerne så det ikke glider ned.
Når det senere skal fjernes vil det også være let. 

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 12-06-2023 21:25:39

Jeg tror et ikke for tykt reb med en del knuder på vil få hende til at komme sikkert op og ned.
Det kan let fastgøres i flere af balustrene og gennem et fastskruet øje i mæglerne så det ikke glider ned.
Når det senere skal fjernes vil det også være let. 

Lyder præcis som min idé, dog ved jeg ikke hvor jeg kan købe disse 'fastskeuet øjer'. Kan du fortælle mig hvor jeg kan købe dem og hvad de hedder i fagudtryk. Jeg var i Stark, men de kumme ikke hjælpe mig ret meget... 🙁

Jeg gør det selv... selv.
Nååh, det hedder et øsken. Se f.eks. Stark øsken

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Prøv at tænke på sådan en i passende længde. Fås i alle bådudstyrsbutikker
https://nordjysk-marine.dk/shop/1000286-haandlister/6559-haandliste-teak-7-greb/

Venlig hilsen
Knud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis