Etablere badeværelse

Jeg vil gerne etablere et badeværelse på etagen over det eksisterende badeværelse. Det skal være i det rum der ligger direkte over eksisterende badeværelse/toilet, men selve toilet/ vask/brusekabine kan ikke etableres lige over det eksisterende Men 1-1,5 meter forskudt. Kan det lade sig gøre? Og hvad skal jeg regne med af pris for etablering? Jeg planlægger vask, toilet, brusekabine i et værelse hvor der er vindue.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Det er ganske umulig at sige noget om priser. Det kommer an på mange ting. Det har sådan set ikke meget betydning om det ligger over det andet baderum. 
Kan der etableres 110 mm faldstamme ned,
hvordan kommer man i forbindelse med kloak,
Kan der trækkes vandrør fra hvor vandet fordeler sig.
og mange andre spørgsmål. 
Og det vigtigste er det 100 % lav det selv arbejde eller er fuld skrald på timepriser. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg tænkte kloaken tilgåes via faldstammen på toilettet nedenunder. Mener du at prisen er den samme uanset om der er adgang til faldstamme og kloak på etagen nedenunder? Vi tænker vi skal have professionelle til at tilslutte.
Ja, det er umuligt at sige, hvad det vil koste. Badeværelset er et af husets dyreste rum. Hvis du vil have nogen til at lave det for dig, er det helt sikker dyrt.

Her gætter de på 25-30.000 kr pr kvadratmeter, så er man er hurtigt på 200.000 kr. Du skal lægge noget til, da der nok skal laves ændringer i andre rum for at få vand og afløb til det nye badeværelse.
https://www.billigvvs.dk/tips-og-guides/hvad-koster-et-nyt-badevrelse

Tak for link, GodeVen 😊 Det var hjælpsomt.
Det behøver ikke koste tæt på ingenting, det var bare for at have et cirkabeløb at gå ud fra når vi skal lægge budget.
Med faldstamme tilslutning mener jeg. 
Hvis der nu kun er badeværelse i stue etage og der ikke er kælder, så er der ingen faldstamme. Toilet er tilsluttet kloak system under gulv og ført ud under sokkel.
Det betyder at du skal have badeværelse nedenunder hugget op hvis du skal tilgå det afløb. Et bedre alternativ kunen være at hugge en bred rille i den inderste del af ydermuren, og føre den nye faldstamme uden for og samle det der. Det kunne være væsentlig billigere. 
Ligeledes med tilslutning af vand. Her kan du ikke tilslutte i det nuværende badeværelse uden at hugge en hel del i vægge osv. 

Annonce
Mange tak for grundigt svar, ev elmand. Det var yderst hjælpsomt og giver en række ny muligheder.
Når jeg skriver "føre faldstamme udenfor" så mener jeg ned inden for og så ud igennem sokkel så samlingen ligger i jorden udenfor. Eventuel med en brønd. 
Husk at det er autorisations krævende arbejde, og at det skal til og færdigmeldes hos kommunen. 

Hej,

Tak, ja, det havde jeg forstået, men tak for at skrive :-). Og vi skal have profesionelle på hele den del og selv sætte fliser op, male, montere vask osv. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også