Afbrændt eller...?

Min gode gl. bore/mejselhammer stoppede brat forleden, uden egentlig at være varm/overbelastet. Blæste den god ren ved kul og vent. huller og prøvede igen = kondensator sprang og en sikring brændte af. ( 10A ) Adskilt ser den fin ud både kul, kommutator, stator og anker. Ingen tegn på sygdom. Måler heller ingen kortslutninger/brud på anker/stator. Måler ens hele vejen rundt. Kan en svigtende kondensator være årsag til nedbrud? Der er 2 sorte og en hvid ledning fra kondensator, den hvide har forbindelse til statorkerne ( måske stel/jord ) , de 2 sorte formoder jeg er koblet et sted for at støjdæmpe. ( ex. på hvert kul ) 
Ps. det er en god gl. AEG med sds kobling og sds patron til bor.
Mon brøndum kan skaffe en sådan.?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har haft nogenlunde samme oplevelse, med en gammel Bosch vinkelsliber, den gav et ordentligt brag, og smækkede sikringen.
Jeg skilte den ad, og kondensatoren var helt sort, jeg fjernede kondensatoren, og den kørte uden problemer.

Kondensatoren er for at støjdæmpe, så man bør ikke køre uden, men har ingen indflydelse på driften af maskinen.

Så væk med kondensatoren og prøv igen, du kan jo købe en kondensator hvis maskinen køre som den skal.

Vi prøver igen, i morgen --
Takker - den virker fint nu.
Så mangler jeg bare denne lyt ( billigt )
Kondensator

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis