Hejsa
Jeg har fjernet en ældre dørkarm for at udskifte med en ny karm med dør.
Jeg har aldrig haft problemer med at bundstykket har bevæget sig, men da jeg fjerner det gamle undrer jeg mig over, om jeg mon ikke bør gøre noget, for at gøre det mere stabilt, inden jeg monterer den nye.
Her er et par fotos, på den ene side er der støbt (med jordfugtig beton) gulv, på den anden er der klassisk strøopbygget gulv.
Halvdelen af betonen er meget porøs (det er formentlig blot skubbet lidt ind under, da der blev støbt under klinkerne.
Jeg har lidt fliseklæb liggende, giver det mening at blande det lidt tyndt, og smøre ovenpå det porøse?
Hvis I bare ville stille den nye karm på det den gamle stod på, og lade være med at bekymre mig, er det også svar nok 🤣
Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)