Underlag for indv. Dør

Hejsa

Jeg har fjernet en ældre dørkarm for at udskifte med en ny karm med dør.

Jeg har aldrig haft problemer med at bundstykket har bevæget sig, men da jeg fjerner det gamle undrer jeg mig over, om jeg mon ikke bør gøre noget, for at gøre det mere stabilt, inden jeg monterer den nye.
Her er et par fotos, på den ene side er der støbt (med jordfugtig beton) gulv, på den anden er der klassisk strøopbygget gulv.
Halvdelen af betonen er meget porøs (det er formentlig blot skubbet lidt ind under, da der blev støbt under klinkerne.

Jeg har lidt fliseklæb liggende, giver det mening at blande det lidt tyndt, og smøre ovenpå det porøse? 

Hvis I bare ville stille den nye karm på det den gamle stod på, og lade være med at bekymre mig, er det også svar nok 🤣

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fjern det porøse og læg noget maget til det, der er der, i. En jordfugtig blanding af sand og cement 4:1 er udmærket.

fase
Når man gør som fabrin beskriver så kommer den nye overflade til at passe præcis til den nye placering af bundstykke. 
Det er altid en fordel at bundstykket er støttet midt på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak skal I ha' jeg får det lavet🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis