Vi har et hus fra 1980, velholdt og dejligt. Efter at have lejet ud i 2 år opdagede jeg at der er lidt huller i fugerne, og blev lidt nervøs for murbier, så jeg gik lige en runde. Her opdagede jeg på nordsiden af huset at der ved siden af vores badeværelsesvindue er nogle få lodrette revner - Jeg tror jeg ville have lagt mærke til dem tidligere hvis de var gamle, men kan ikke garantere dette. De ser dog nye og skarpe ud i kanterne.
Kosmetisk irriterer de lidt, men er der grund til uro?
De sidder så højt, at regnvand sandsynligvis ikke vil slå ind på dem, taget er tæt, tegltag fra 2007. Der er ikke vandrør i nærheden og ikke i den højde af huset.
Hvis ikke de er skadelige, hvordan reparerer man dem så? knust mursten blandet med en binder? farvet fugemasse eller?
Håber én i forum har svar på spørgsmålene.