Afblænding af indvendigt vindue

Hejsa!
Jeg har købt et hus, hvor der i sin tid er lavet tilbygning. Da man lavede tilbygningen, har man ladet badeværelsesvinduet på første sal, som inden tilbygning sad i ydermuren, sidde, så det nu åbner ind i et værelse i tilbygningen. Det er lidt upraktisk, og jeg vil gerne have det muret op. Muren er ar pudset mursten. Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe med:
1) skal jeg banke puds af ned til mursten i hele hullet?
2) skal jeg mure op i mursten, eller kan jeg bruge gasbeton?
3) behøver jeg at understøtte de øverste sten, når jeg tager vinduet ud?
4) er der andre ting, jeg skal være opmærksom på?

Det pågældende vindue kan ses i vedhæftningen.
Mange tak:)!
Mvh
Hans
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til.

1) Det vil nok være det mest korrekte.
2) med mindre du har mursten til ligge så brug, ellers er nemmest med multiblokke.
3) da vinduet er ret smalt tror jeg ikke det nødvendigt med understøtning 

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

1. Enig med Kermit_369
2. Hvis du vil være sikker på, at du ikke får revner mellem mur og opmuring, så brug mursten og gerne muret i forbandt
3. Der er sikkert en overligger over vinduet, så understøtning skulle ikke være nødvendig og ellers støtter opmuringen af hullet det overliggende.

fase
Mange tak for hurigt svar:)!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis