Hejsa!
Jeg har købt et hus, hvor der i sin tid er lavet tilbygning. Da man lavede tilbygningen, har man ladet badeværelsesvinduet på første sal, som inden tilbygning sad i ydermuren, sidde, så det nu åbner ind i et værelse i tilbygningen. Det er lidt upraktisk, og jeg vil gerne have det muret op. Muren er ar pudset mursten. Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe med:
1) skal jeg banke puds af ned til mursten i hele hullet?
2) skal jeg mure op i mursten, eller kan jeg bruge gasbeton?
3) behøver jeg at understøtte de øverste sten, når jeg tager vinduet ud?
4) er der andre ting, jeg skal være opmærksom på?
Det pågældende vindue kan ses i vedhæftningen.
Mange tak:)!
Mvh
Hans