Børnesikring af havedam

Hej

Vi har en havedam i vores have men vi har også 3 små børn så vi vil gerne i nogle år frem sikre dammen så der ikke kan ske børnene noget.

Umiddelbart kunne det være smart hvis man kunne få en stor rist ligesom en skraberist ved hoveddøren men jeg tror det bliver svært at skaffe i så stor dimension

Har i et godt forslag til hvordan det kan gøres?
Jeg har en masse jord til at ligge men hvis jeg fylder den med jord tror i så den nogensinde kan blive sig selv igen om nogle år, her tænker jeg på om det bliver alt for omfattende at fjerne det igen da plastikdugen jo ikke må tage skade af skovle osv.

Dammen måler:
1,5 x 3,5 meter

Hilsen Mike

Med venlig hilsen
Mike Skovgaard Witthøfft
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rionet kan du få stort nok og børn kan ikke komme gennem hullerne.
kaffemand skrev den 11-06-2023 09:46:00

Ok, men vil det ikke bare bøje ned hvis de går ud på det?

Med venlig hilsen
Mike Skovgaard Witthøfft
Jeg har nok 200 marksten på ejendommen kan de evt. bruges til at fylde det ud, eller vil de ødelægge plastik dugen?

Med venlig hilsen
Mike Skovgaard Witthøfft
Rionet som Kaffemand skriver! Kan fås i forskellige trådtykkelser (bygmax op til 12 mm). Tyndere tråd kan evt. kombineres med nogle reglar eller lignende under.

du kan efter min mening sagtens fylde marksten i. Bare de ikke har skarpe kanter.

Ok, men vil det ikke bare bøje ned hvis de går ud på det?

Jo du skal nok lave en ramme det skal sættes på.

Men jeg syntes du skulle bygge et hegn omkring dammen, eller fylde det op med store sten som du selv skriver, duen burde nok kunne holde.
Annonce
Tak for de gode svar, jeg går med marksten så er de også ude af sind lige nogle år, to fluer med et smæk 😀

Med venlig hilsen
Mike Skovgaard Witthøfft
Jeg har en lidt mindre dam, men med mere vand i. Jeg havde også det krav at børnebørn ikke skulle drukne i den. Jeg lagde rionet 8 mm x 100 mm maskestørrelse over på sådan en måde at det lå 5-8 cm under vandoverfladen 
2 gange har jeg oplevet et barnebarn komme hylende ind, med skrammer i ansigtet. Vi trøstede naturligvis barnet, men samtidig havde jeg næsten armene helt oppe med jubel. DET VIRKEDE.
Det er lidt pinlig at vise jubel når barnet har slået sig. 
Nu er de så store at der ikke er behov længere, men det beholdes stadig i ca. 1/2 delen af bassinnet. Solsorte og duer sidder på det og tager bad hver dag. 
Tror du ikke det kan holde så laver du et par tårne af fliser eller mursten ( eller marsten ) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 11-06-2023 23:14:42

Jeg har en lidt mindre dam, men med mere vand i. Jeg havde også det krav at børnebørn ikke skulle drukne i den. Jeg lagde rionet 8 mm x 100 mm maskestørrelse over på sådan en måde at det lå 5-8 cm under vandoverfladen 
2 gange har jeg oplevet et barnebarn komme hylende ind, med skrammer i ansigtet. Vi trøstede naturligvis barnet, men samtidig havde jeg næsten armene helt oppe med jubel. DET VIRKEDE.
Det er lidt pinlig at vise jubel når barnet har slået sig. 
Nu er de så store at der ikke er behov længere, men det beholdes stadig i ca. 1/2 delen af bassinnet. Solsorte og duer sidder på det og tager bad hver dag. 
Tror du ikke det kan holde så laver du et par tårne af fliser eller mursten ( eller marsten ) 

Det er fedt når det virker, alternativet til skrammerne er jo langt værre. Jeg har valgt at smide sten i min for at være helt sikker ☺️

Med venlig hilsen
Mike Skovgaard Witthøfft
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis